נציגי הזוכים
נציגי הזוכיםצילום: דוברות

חברי כפרי הסטודנטים של בני עקיבא המתגוררים בתוך דיור מוגן בשכונת גילה בירושלים, וחבריהם הסטודנטים שייסדו בעכו מקום ייחודי לחיבור קהילתי, זכו בשני המקומות הראשונים בתחרות מיוחדת של מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס.

הזוכים בתחרות יחידות צעירים מצטיינות נבחרו מבין 70 מיזמים חברתיים שונים ברחבי הארץ. הטקס התקיים במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות של השלטון המקומי שמתקיימת באקספו תל אביב.

במקום הראשון זכה כפר הסטודנטים של בני עקיבא יחד עם עיריית ירושלים ובית ישראל על פרויקט ייחודי של כפר הסטודנטים בדיור מוגן בשכונת גילה בירושלים. בכפר 35 סטודנטים המתגוררים במרכז קליטה בשכונה ומקיימים פעילות חברתית וקהילתית לטובת כלל התושבים.

תרומת הצעירים לאזור מסייעת בחיזוק הרקמה החברתית ומאפשרת לצעירים להשתלב בקהילה מקומית במטרה להמשיך ולהשתקע בה.

צילום: בני עקיבא
צילום: בני עקיבא

במקום השני זכה כפר הסטודנטים בעכו ועיריית עכו. המיזם בעיר החל את דרכו לפני כשנתיים. סטודנטים מן העיר עכו חלמו להעיר את העיר, להביא צעירים למקום ולייצר עסק חברתי שמחבר בין אוכלוסיות שונות בעיר. הם איתרו מתחם, תכננו תפריט, בישלו והפעילו את המקום. תושבי העיר מתאספים ונהנים מהופעות, ערבי שירה והרצאות אורח. המקום הפך לפינה חמה ותוססת ומאפשר חיבור קהילתי ואישי בין אוכלוסיות שונות בעיר. למיזם שותף גם הגרעין התורני 'אומץ' בעיר.

במסגרת תנועת הבוגרים של בני עקיבא פועלים כיום כ-700 סטודנטים וסטודנטיות במסגרת 21 כפרי סטודנטים בכל רחבי הארץ בשכונות וביישובים בפריפריה החברתית-גאוגרפית של ישראל. הסטודנטים פועלים במגוון פעילויות חברתיות בקהילה המקומית ומהווים חלק בלתי נפרד מההווי המקומי.