אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

סטודנטים לסיעוד במרכז האקדמי לב בירושלים סיימו מחזור ראשון של פיילוט ייחודי לשילוב גברים בביצוע אומדן פיזיקלי על מטופלים במרכז הרפואי שערי צדק.

מדובר בכלי שמאפשר לקבוע אבחנות סיעודיות ולהתאים לפיהן תוכניות התערבות על פי צורך.

במסגרת הקורס האחים לעתיד נחשפים למחלקות קרדיולוגיה, כירורגיה ופנימית בבית החולים, נפגשים עם החולים ולומדים כיצד לאבחן את מצבם הגופני של המטופלים.

ד"ר ארי יפה מהחוג לסיעוד מספר כי "הסטודנטים לסיעוד מגיעים בסופו של דבר אל בתי החולים ולכן המגע שלהם עם המציאות בשטח חשוב. כשהם בודקים אחד את השני בכיתה, הם לא חווים כיצד נשמעות ריאות מודלקות או כיצד נשמעת איושה בלב, שהרי הם בריאים. מעבר לכך, הדינמיקה הכיתתית נעימה ככל שתהיה, לא מאפשרת לדעת כיצד הסטודנט מתנהל בפועל מול מטופל וכיצד יש להדריכו לפעול נכון".

אמיר גולדשטיין, סטודנט שנה ב' בסיעוד, מוסיף כי "קורס אומדן פיסיקלי מכיל הרבה פרקטיקה מעשית. כסטודנט, המגע עם מטופלים מוסיף מאוד, כשבמקום לדבר על מחלות בתאוריה, נפגשים איתן בשטח וזה מאפשר ללמוד טוב יותר ולהתמקצע".

ראש תוכנית סיעוד לגברים במרכז האקדמי לב ד"ר אהובה ספיץ סיכמה: "החוג לסיעוד במרכז האקדמי לב מכשיר את דור העתיד של האחים והאחיות, זאת כחלק מראייה רחבה הרואה בעובדי הסיעוד פוטנציאל לסייע ולהשתלב במערכת הבריאות. חשיפת הסטודנטים למחלקות קרדיולוגיה, כירורגיה ופנימית, הינה חלק מהתוכנית האקדמית הרואה באחים והאחיות פוטנציאל משמעותי בתהליך קבלת החלטות טיפוליות ויישומן במערכת הבריאות במדינת ישראל".