בית הדין הרבני
בית הדין הרבניצילום: נתי שוחט. פלאש 90

חודש המודעות לסרבנות גט ועגינות שהחל השבוע, הביא עימו הישג נדיר ויוצא דופן לארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון', הפועל למען עגונות ומסורבות גט.

לא פחות מעשרה גיטין הושגו החודש ללקוחות הארגון - נשים אשר נלחמו לקבל גט במשך תקופות הנעות בין מספר חודשים עד למעלה מעשור, בכדי להשתחרר מכבלי נישואיהן לבעלים סרבני הגט, וכן מבעלים אשר נעלמו במטרה להתחמק ממתן גט.

על אף שהארגון פועל למעלה משני עשורים ושחרר כבר כ–1000 עגונות ומסורבות גט, רצף גיטין בהיקף כזה תוך תקופת זמן כה קצרה, הוא מחזה נדיר, וככל הנראה אף מהווה הישג חסר תקדים.

בין המשוחררות היו נשים מכל העדות גילאים ורמה סוציואקונומית, דתיות וחילוניות, מבוגרות וצעירות. בין הנשים שהשתחררו החודש ניתן למצוא את מ' שאחרי שנים רבות של חיים קשים בידי בעל מתעלל קיבלה סוף סוף את הגט המיוחל, או כמו ג’ שבמשך מספר שנים סירב בעלה לשחרר אותה בטענה שהוא מעוניין ב'שלום בית', בזמן שהוא יצא במשך תקופה עם אישה אחרת.

"אנחנו מבכות על כל רגע אבוד שנלקח מעשרת הנשים שיצאו החודש לחירות בזכות יד לאישה, ובו בזמן מתרגשות עד מאוד על שזכינו להביא לשחרורן" אומרת פנינה עומר, מנכלי"ת ארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון', "ההצלחה המרשימה הזו היא תוצאה של עבודה מסורה, חשיבה יצירתית ומומחיות יוצאת דופן של צוות יד לאישה. הטוענות הרבניות, עורכות הדין והעובדות הסוציאליות שלנו, נלחמות לשחרור עגונות ומסורבות גט כבר 20 שנה. יש לנו נבחרת מנצחת, ונמשיך להיאבק על זכותן של לקוחותינו לחירות, עד שימצא פתרון הלכתי שורשי לבעיה".