מחאת החקלאים על חרם העגלים
מחאת החקלאים על חרם העגליםצילום: אלעד גוטמן

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע היום (חמישי) לרשות הפלסטינית באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על פתיחת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית לישראל.

את ההחלטה על חידוש ההיתר לייבא תוצרת חקלאית מהרשות הפלסטינית קיבל השר בנט לאחר שהרשות הסירה את החרם על מגדלי הבקר הישראלים.

את השיחות עם הרשות הפלסטינית ניהלו אלוף כמיל אבו רוקון וראש המנהל האזרחי, תא״ל רסאן עליאן, ביחד עם שר החקלאות צחי הנגבי.

בשיחות סוכם כי הרשות תסיר את חרם העגלים שהחל בחודש ספטמבר 2019. בהתאם, יתבטלו ההגבלות שהטיל השר בנט.

כזכור, חרם העגלים הפלסטיני החל במסגרת הצעדים שנוקטת הרשות להיפרדות כלכלית מישראל, ובמסגרתו נאסר על חקלאים ישראלים לייצא עגלים לשטחי הרשות הפלסטינית.

משמעות ההחלטה היתה פגיעה קשה בחקלאי ענף גידול הבשר במדינת ישראל, ובעקבות הפגיעה דרשו החקלאים מהמדינה לייצר חרם מקביל שימנע מהפלסטינים לייצא סחורה חקלאית למדינת ישראל.

הרשויות נמנעו זמן רב מהמהלך במטרה שלא להחריף את היחסים מול הרשות הפלסטינית, אולם לאחרונה החליט שר הביטחון בנט להיענות לדרישת החקלאים הישראלים ואסר על יבוא תוצרת חקלאית מהרשות הפלסטינית. כעת מתברר שהלחץ הכלכלי אכן פעל את פעולתו ובעקבות ביטול חרם העגלים הוסרו המגבלות על יבוא תוצרת חקלאית מהרשות.