פולין
פוליןצילום: איסטוק

יאצק מיידלר, כומר פולני לשעבר ופעיל לאומני מפורסם, הורשע באנטישמיות והכחשת שואה לאחר שקרא "להיות חסרי רחמים במאבק נגד התלמודיזם היהודי".

מיידלר, כומר פולני לשעבר שהתפרסם לאחר שהסית באופן שיטתי נגד יהודים ובעקבות כך הופשט מתוארו הדתי, הורשע בבית המשפט בעיר ורוצלאב במערב פולין בהסתה נגד יהודים והכחשת השואה.

ההרשעה הגיעה בסיומו של משפט בן שנתיים וחצי, לאחר שעל פי כתב האישום בנובמבר 2017 נאם מיידלר בהפגנה בה נכחו 3000 לאומנים ואנשי ימין קיצוני בפולין מול בית הכנסת הגדול בעיר.

"גבירותיי ורבותיי היקרים, בית הכנסת הזה יכול לעמוד כאן על האדמה הפולנית שלנו, וראש העיר והיהודים יכולים להשתכר בתוכו בשנאה תלמודית. זו רק התוצאה של הסובלנות שלנו. עלינו להיות חסרי רחמים ורדיקליים במאבק נגד התלמודיזם. אם נהיה חזקים ברוחנו אנו ננצח במלחמה הזו, ושום עדר יהודי מרקסיסטי יסיר את הדגל שלנו או ירמוס את צלב ישו שלנו", אמרה הכומר בנאומו.

כתב האישום מפרט עוד כי בהפגנה אחרת של אנשי ימין קיצוני ולאומנים בפולין, שהתקיימה גם היא בורוצלאב באוגוסט 2018, אמר מיידלר כי "יש כאלו המנסים למלא את מולדתנו האהובה ביהודים מכל העולם. עלינו לפתוח במלחמת קודש נגד אויבי המולדת".

מיידלר גם טען בהפגנה כי "היהודים מנסים להכשיר את הפדופיליה ולפגוע באזרחים פולנים" ואף תקף את "תעשיית השואה שמייצרת אגדות יהודיות כוזבות", לדבריו.

לאחר ההרשעה צפוי בקרוב גזר הדין, כאשר על פי החוק הפולני הסתה לשנאה, אנטישמיות והכחשת השואה, גוררת עונש של עד שלוש שנות מאסר בפועל.