תל אביב
תל אביבצילום: קובי פינקלר

לקראת הבחירות בעוד כשבוע וחצי אגודת ישראל אינה פוסחת על תל אביב, בירת החילוניות בישראל.

"למרות שנדמה כי המעוז החילוני הגדול בארץ נטול זיקה למסורת ישראל ורבים מקברניטיו אף פועלים לשם העמקת החילוניות והניתוק מהדת היהודית, בכל הנוגע למרקם האנושי בעיר - פני הדברים שונים בתכלית השוני", מסביר אחד הפעילים של אגודת ישראל הטוען כי קיים פוטנציאל עצום בעיר החילונית הגדולה.

"אם הייתם יודעים איזה ציבור מסורתי גדול קיים בתל אביב לא הייתם מפסיקים בפעילות יהודית ולו לרגע. התלביבים המסורתיים צמאים ליהדות", סיפר.

עדות לכך ניתן היה לשמוע במהלך הקמת מטה אגודת ישראל בעיר לפני ימים אחדים.

במהלך המעמד העניק הרב שלום צארום מנהל מטה דרום תל אביב, הצצה לפעילות הענפה בקרב הציבור המסורתי בשכונות בדרום תל אביב לאורך ימות השנה והציג את פעילות המטה המתמקד בהורי תלמידי מוסדות חינוך התורניים ופעילי השכונות.

"יש צימאון לרוח היהודית" אמר. "מדובר בבעלי תשובה המתקרבים בעקבות מוסדות החינוך של אגודת ישראל בתל אביב ומה שאנחנו מצליחים לעשות ולהטביע חותם הוא רק טיפה מן הים לעומת הצימאון הגדול".

ברוח זו הרחיב הרב מאיר קובי מראשי פעילי הקירוב בדרום תל אביב ששיתף את הציבור בפעילות אגודת ישראל בכל השנה, בפעילות הרב אברהם מנלה והרב לוברט ובאמצעות קבלות קהל בשכונות ובשיעורי תורה.

הרב ייעיש זוהר יו"ר שכונת כפר שלם ומהפעילים הוותיקים של אגודת ישראל שיתף את הציבור בפעילות העניפה של פעילי השטח האגודאים בדרום תל אביב בקרב תושבי השכונה המכירים טובה לאגודת ישראל המסייעת להם בכל עת ובכל תחום.

בהמשך המעמד נשאו דברים חברי הכנסת של התנועה. "עזרנו לרבבות אזרחים בכל תחום", סיפר שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן. "כל נציגנו מסורים לציבור וקשובים לכל פניה ללא אפלייה. אני יכול לומר אצלי במשרד הבריאות שרוב הפונים ללשכתי לא מוכרים לי ולצוות שלי. רובם לא חרדים כלל אך הכלל הוא לסייע בכל מה שאפשר. עם ישראל אינו כפוי טובה, ואני מאמין שבהסברה נכונה אפשר לפעול שכל אלה שנעזרו על ידי נציגנו ירצו להמשיך שתהיה כתובת לעזרה לכלל.

ח"כ יעקב טסלר אמר: "לפיד וליברמן יבינו שגם בת"א יש את אלו שהיהדות חשובה להם ומואסים בהסתה הפרועה ולא יתנו יד לרמיסת כבוד השבת וההלכה".

ואילו ח"כ ישראל אייכלר הביע קורת רוחו כשאמר כי גם בתל אביב יש עדיין מקום לפעילות יהודית. "כאשר באתי לפה רווח ליבי. אני רואה צעירים עם ציציות מתחת לחולצה וקסקט. הם מקימים בתי כנסת ומתחזקים. ככל שיש התחזקות גדולה יותר בתל אביב, רון חולדאי מנסה להיאבק בזה יותר. הרי אם הפעילות לא הייתה משפיעה, הם לא היו נלחמים בה. אם חולדאי בלחץ, סימן שיש התחזקות ביהדות בתל אביב. זה לעומת זה עשה אלוקים. השתוללותם של המסיתים מוכיחה שהיהדות הנאמנה צוברת תאוצה, גם בתל אביב. הם מתקוממים. אנחנו נילחם על זכותנו להחיות עם יהודי בארצנו. ובעזרת השם נצליח".