בנימין נתניהו ונתן אשל
בנימין נתניהו ונתן אשלצילום: פלאש 90

מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, שיגר הבוקר (חמישי) למקורביו הודעה בה התייחס לפרסום דבריו על הרב דרוקמן בהקלטת שיחתו עם עו"ד איתמר בן גביר, והגדיר את פרסום ההקלטה "מעשה נבלה".

כזכור, בשיחה, שההקלטה שלה הודלפה על ידי בן גביר לתקשורת, נשמע אשל כשהוא מתייחס לניסיונות להשפיע על נפתלי בנט באמצעות הרב דרוקמן, ומתבטא ''דרוקמן שמוקמן''.

"לכל ידידיי. נעשתה נבלה", פתח אשל, "הוצאה מילה שהיא פליטת פה לא ראויה מתוך שיחה אישית בין שני אנשים ועשו מזה סיפור".

לדברי אשל, "לא יעלה על הדעת שיש לי חלילה מילה לא טובה על הרב דרוקמן שהוא מנהיג הציונות הדתית לה אני שייך. המילה בשיחה התייחסה לאלה שלא שומעים לרב ובשבילם נאמרה המילה הלא ראויה".

"לפי הרמב"ם, לגהינום לא הולך מי שעשה טעות והודה אלא הבחשנים והנהנים והעוסקים בדבר. שבת שלום", חתם אשל את הודעתו האישית.

ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש בעצמו עם הרב חיים דרוקמן בעקבות פרסום ההקלטה. בשיחה שהוגדרה "חמה וטובה" אמר נתניהו לרב שהדברים שפורסמו מתוך השיחה והתייחסותו של אשל - לא היו על דעתו. נתניהו גם איחל לרב דרוקמן בריאות טובה.

קודם לכן דרשו במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא מראש הממשלה להתנער מדבריו הפוגעניים של אשל, "הרב דרוקמן הוא דמות מופת בחברה הישראלית, זוכה פרס ישראל ומנהיג רוחני בציבור הדתי לאומי והכללי. דבריו המעליבים של נתן אשל מקורבו של ראש הממשלה היו ראויים לגינוי מיידי מצידו של נתניהו ואנחנו מצפים שייעשה כך בהקדם", אמרו במרכז ישיבות בני עקיבא.

עוד הוסיפו: "מי שמבקש להתייעץ עם הרב לעתים תכופות, מבקש את תמיכתו בשעות משבר ראוי שיידע לעמוד ולהגן על שמו הטוב של רב גדול בישראל. המשך השתיקה כמוה כהסכמה לדברי אשל ואסור שכך יקרה".