הגשת העתירה
הגשת העתירהצילום: דוברות

ארגון "נכה לא חצי בן אדם" ומייסדיו, אלכס פרידמן וחנן טל, הגישו היום (חמישי) באמצעות עו"ד חני דקל אלבז עתירה לבית המשפט העליון למתן צו המורה לממשלה ליישם את חוק הנכים.

בחודש פברואר 2018 העבירה הממשלה את תיקון מס' 200 לחוק הביטוח הלאומי בהיקף 4.341 מיליארד ש"ח אשר אמור היה להעלות את קצבאות הנכות במספר פעימות עד ינואר 2021 עד לגובה של לפחות 3,700 ש"ח.

בפועל שולמה לנכים רק פעימה אחת מתוך השלוש, כאשר הפעימה השנייה הקבועה בחוק לשנת 2020 לא שולמה עד היום, זאת בין היתר עקב אי הגשת המלצות הוועדה הבינמשרדית בניגוד לחוק.

לדברי חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם", "זה עשרות שנים שציבור האנשים עם המוגבלות חי עמוק מתחת לקו העוני. התיקון לחוק היה 'האור בקצה המנהרה' והתקווה היחידה של 400 אלף הנכים הקשים שסוף סוף, גורלם עתיד להשתנות ולראשונה יזכו לצאת ממעגל העוני".

"אי קיום 'חוק הנכים' מצד הממשלה, מסמל שפל מוסרי חדש, במסע הסבל, ארוך השנים של ציבור האנשים עם המוגבלות. מצער מאוד כי ממשלת ישראל לא מקיימת חוקיה ושוב, מאלצת אותנו לפעול כנגדה. הבוקר, פנינו לבית הדין הגבוה לצדק, במטרה שיעשה חוק, צדק ושיחזיר לאנשים עם המוגבלות את האמונה שהעתיד יהיה טוב יותר ואת התקווה שיום אחד, גם האנשים עם המוגבלות יוכלו לחיות בכבוד במדינת ישראל", מוסיף טל.