ראשי יהדות התורה
ראשי יהדות התורהPhoto by Shlomi Cohen/Flash90

חברי הכנסת החרדים תוקפים את יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהבטיח בכנס לדוברי רוסית להעביר את חוק ברית הזוגיות אם ינצח בבחירות, להתיר תחבורה ציבורית בשבת ואף למנוע מיעקב ליצמן להחזיק בתיק הבריאות.

"בני גנץ שכשל בתפקידו בחברת המימד החמישי שפשטה רגל, כשל בניסיונותיו להקמת קואליציה, זיגזג בעמדותיו לגבי החרדים, חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי ומסורת ישראל, ככלי פוליטי קל וזמין", תקף שר הבריאות, יו”ר יהדות התורה יעקב ליצמן.

ליצמן הרחיב אודות פועלו במשרד הבריאות. "לעומתו, הצעדנו את מערכת הבריאות בישראל לאחד מהמערכות המובילות בעולם, הובלנו בהצלחה רפורמות ענק למען כלל האוכלוסיות והמגזרים, קידמנו את הפריפריה והגדלנו דרמטית את סל התרופות, מה שלא עשו לפיד וגרמן. ועוד היד נטויה, לקדם, לייעל ולשפר את שירותי הבריאות למען אזרחי ישראל.

"בניגוד לשקריו של גנץ, הצלחנו להוריד בכמות הזיהומים בבתי החולים, והתחלנו במהלך הקמת 2 בתי חולים חדשים בנגב ובצפון - מהלך שגנץ אינו בוש להעתיק ולהתרברב עימו כגימיק בחירות.

"מר בני גנץ, החרדים אינם שק החבטות שלך ואינם אמורים לשמש קרבנות בתחרות הפרועה בינך לליברמן, על קולות ומנדטים. רק לפני כמה חודשים התחרטת על השימוש הציני והבזוי בציבור החרדי ומסורת ישראל בקמפיין הבחירות, והנה שוב חזרת לשקרים ולהכפשות, להסתה ולשנאה, בהכרזות נגד השבת ונגד מרן הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, דברים אותם אני מגנה ומוחה נגדם בכל תוקף''.

ליצמן הבהיר כי יחבור אך ורק לממשלת ימין. "התנהגותך זו, מחייבת אותנו לדבוק בעמדתנו לתמוך אך ורק בהקמת ממשלת ימין, כדי שנוכל לשמור על הציביון היהודי של המדינה, למנוע פגיעה במסורת ישראל ובסטטוס קוו, ולהגן על קדשי ישראל וזכויות הציבור החרדי".

גם יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף בחריפות את גנץ. "בני גנץ הוא המועמד הכושל ביותר לראשות הממשלה, אי אפשר להבין ממנו מה הוא אומר. וראו זה פלא, כשמתחילים לצוץ פרשות שחיתות שקשורות אליו ואל מפלגתו, בוחר גנץ בתחרות פרועה מול ליברמן להשתמש ביהדות החרדית ובמסורת ישראל כתרנגול הכפרות שלו בהתקפה חסרת שחר נגד הציבור החרדי ונגד שר הבריאות הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה".

ח"כ יעקב טסלר מחה על דברי בני גנץ נגד הרבנות הראשית לישראל. "גנץ שרק לפני כשבוע דיבר על כבוד להיהדות ולערכים לאחר קמפיין אנטי חרדי שניהל בבחירות הקודמות, והנה שוב נסחף אחרי לפיד והתחיל לדבר כאחרון המסיתים, זה התחיל באשמת ליצמן בשקרים, בעד שבירת הסטטוס קוו בשבת, וכעת נגד רבנים.

"בני גנץ לקח צד ברור בין הרוב השפוי במדינה המואס בהסתה ובשיסוע לבין אלו שזולת הסתה פרועה והשתלחות במגזר החרדי אין להם מה להציע לאזרחים. מנהיג אתה בוודאי לא", כך טסלר.