מימין: נאווה כהן, שרית גרינברג ומתן פלג
מימין: נאווה כהן, שרית גרינברג ומתן פלגצילום: אריאל ליבנה

כנס "שומרות הצדק" לזכרה של לוחמת הלח''י גאולה כהן ז"ל התקיים אמש (ה') במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

במהלך האירוע הוענק פרס הציונות ע"ש גאולה כהן לנאווה כהן, ממנהיגות פורום אימהות למען לוחמים הפועל להרחקת אנרכיסטיים מחיילי צה"ל.

הפרס ניתן על ידי אחותה של גאולה כהן, שרית גרינברג, שאמרה באירוע: "בזכות גאולה בחרתי בדרך הציבורית כחברת מועצה".

בחלק הראשון של האירוע התקיימו הרצאות Ted של נשים מובילות בהשראתה של גאולה ז"ל. גלית דיסטאל אטריביאן אמרה: "אנחנו הימנים הולכים מסומנים. אראל סג"ל הוא איש תקשורת ימני ורזי ברקאי הוא איש תקשורת. כשאתה לא ימני אתה איש תקשורת 'אוביקטיבי'. אנשי התקשורת הימניים הרבה יותר הוגנים מאנשי תקשורת השמאל בגלל שאנחנו מזוהים. החלטתי שאני מתעלמת לחלוטין מרעשי הרקע ואני מתחילה לייצר אג'נדה ימנית וברורה".

נווה דרומי, מנכ"לית פורום המזרח התיכון, סיפרה כי "בשישי שעבר העלנו שלטי חוצות פרובוקטיביים בהם רואים את אבו מאזן והנייה כורעים על הברכיים. רון חולדאי הורה להסיר אותם. אם אנחנו רואים באבו מאזן והנייה קורבן ולא אויב, איך נגיע איתם לשולחן המו"מ? זו התפיסה של המחנה שמבקש מאיתנו כל הזמן לוותר. לצערי גם ילדים ונוער נחשפים לאלימות הפלשתינית במשך שנים רבות. הניצחון שלנו הוא קודם כל תודעתי. צריכים שהאויבים שלנו יהיו מובסים".

טל גלבוע, יועצת רה"מ לענייני בעלי חיים אמרה באירוע: "מאבק בעלי חיים תמיד נתפס כשייך לשמאל. כיום מעל מיליון אנשים לא אוכלים בעלי חיים במדינה. אין לנו את הפריבלגיה הזו להתייאש. אם אנחנו נתייאש לא יהיה בשביל בעלי החיים אף אחד. מדינת ישראל היא המדינה הטבעונית ביותר בעולם".

בחלקו השני של האירוע התקיים פאנל בנושא "מדינה בשלטון בג"ץ" בהנחיית מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו.

פרופ' טליה איינהורן מאוניברסיטת אריאל אמרה: "בג"ץ לא מהסס להחליף את שיקול דעת הרשות בשיקולו שלו. לבית המשפט אין אחריות ושיקולים תקציביים. זה דבר בלתי אפשרי. יש לנו פה רשות רביעית- רשות היעוץ המשפטי לממשלה".

בנוגע לחוק הלאום אמרה פרופ' איינהורן: "איזו סמכות יש לשופטים לדון בחוק הלאום? ממתי נושא כזה יכול להיות שפיט? אלה שאלות פוליטיות שאסור לבג"ץ להתערב בהן. בית המשפט עושה היום ככל הנראה בעיניו".

עו"ד טלי גוטליב אמרה: "אם תדרשו למשהו ממערכת המשפט, תתקלו במתיחת הזמן ובאטימות בלתי נגמרת. המדינה מכתיבה לנו איך לחשוב. אנחנו חייבים לנטרל פחד ולנטוש את סתימת הפיות שיש פה על כל מאבק".