ריבלין וברג'יקליאן
ריבלין וברג'יקליאןצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח הבוקר (שישי) את ביקורו הממלכתי באוסטרליה לאחר שסיכם את ביקורו בפיג'י, במהלכו עמד בראש ועידה ראשונה מסוגה בהשתתפות כל מדינות הפסיפיק.

בהודעת הסיכום שהוציאו המנהיגים מהוועידה בפיג׳י הם שבו והדגישו את קשרי הידידות והסולידריות, הקיימים בין מדינת ישראל למדינות האיים הפסיפיים, ובין העמים במדינות במשך עשורים רבים וזאת על בסיס הערכים הדמוקרטיים ההדדיים והתנ״ך.

המנהיגים החליטו להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל ומדינות האיים הפסיפיים באתגרי הפיתוח בר-קיימא בהן ובהתבסס על היכולות החדשניות של מדינת ישראל בתחומי בריאות הציבור, ניהול מים אבטחת מזון ועוד.

המנהיגים הסכימו כי יש לחזק את המאמצים להקלה על מעורבות נוספת וגישה של יזמי המגזר הפרטי מישראל לפרויקטים של פיתוח בר-קיימא באיי הפסיפיק. הפרויקטים הועלו ונידונו על ידי המנהיגים, ביניהם היו כמה יוזמות כלכליות במגזר הפרטי.

נשיא המדינה הודיע על פתיחת 100 תקנים לסטודנטים לחקלאות ממדינות האוקיאנוס השקט במסגרת תכנית עבודה ולימודים לשנה במכללת AICAT בערבה החל מאוגוסט 2020. בנוסף, הציע נשיא המדינה להמשיך ולחזק את הסיוע ההומניטרי שמציעה ישראל לאיי האוקיאנוס השקט במקרי חירום ובמצבי אסון.

משדה התעופה הגיע הנשיא ריבלין לפגישה עם ראשת ממשלת (פרמיירת) מדינת ניו סאות' ווילס, גלדיס ברג'יקליאן (Gladys Berejiklian).

בפתח פגישתם הביע הנשיא הערכה רבה על תמיכתה של ראשת הממשלה במאבק באנטישמיות וזיכרון השואה ועל הקשר החם שלה עם הקהילה היהודית. עוד הוסיף הנשיא כי הוא מביע את תמיכתו בעם האוסטרלי ובתושבי ניו סאות' ויילס אשר נאבקו בשריפות אשר השתוללו באוסטרליה במחצית השנה האחרונה.

ראשת ממשלת ניו סאות' ווילס הודתה לנשיא ואמרה: "מקומה של הקהילה היהודית בניו סאות׳ ווילס משמעותי עבורי מאוד. אני גאה מאוד בקשר המיוחד הזה ובמקום המרכזי של הקהילה היהודית בחברה שלנו״.