סילבן אדמס
סילבן אדמסצילום: יח"צ

היסטוריה ישראלית באיחוד האמירויות. לא בכל יום זוכים ישראליים לחצות את כל שבעת האמירויות מדובאי ועד אבו-דאבי, ועוד על אופניים.

מי שיזכה לעשות היסטוריה מחר (יום ראשון) יהיה הרוכב הישראלי עומר גולדשטיין הנכלל בקבוצת הרכיבה הישראלית החדשה, 'ישראל סטארט אפ ניישן', שייקחו חלק במירוץ האופניים הגדול ביותר במזרח התיכון, "טור איחוד האמירויות".

מירוץ האופניים המקצועני הראשון במסגרת "הטור" שהקבוצה שהוקמה על ידי הפילנטרופ היהודי סילבן אדאמס והשיקה את שמה החדש, המדים והרוכבים רק לפני חודשיים בתל אביב, תיקח בו חלק יהיה לא אחר מאשר זה המתקיים במדינה הערבית.

הקבוצה הישראלית תתחרה במירוץ היוקרתי כשתחצה את כל שבעת האמירויות במשך שבוע על אופניים, כל זאת לעיני קהל מקומי וכשהם נושאים את דגל ישראל בגאווה על מדיהם.

אחרי שנחתה ביום שישי בדובאי, החלה הקבוצה להתאמן בכביש אופניים בפרברי העיר – עם סמל הקבוצה והשם ישראל בענק על מדיה.

כאמור, "טור איחוד האמירויות" הוא מרוץ האופניים המקצועני הגדול ביותר במזרח התיכון, והיחיד בסבב היוקרתי "הוורלד טור" – סבב התחרויות החשוב ביותר בספורט האופניים המקצועני, אליו עלתה כאחת מ-19 הקבוצות הגדולות בעולם וזכתה אוטומטית להזמנה להשתתף במרוץ אליו יגיעו כמה מגדולי הרוכבים בעולם ביניהם מנצח הטור דה פראנס כריס פרום.

הקבוצה הישראלית, שבסוף יוני תעשה היסטוריה נוספת כאשר תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שתשתתף ב"טור דה פראנס", הגיעה לאמירויות עם הרכב של רוכבים בין לאומיים בולטים ביניהם שני מחזיקי שיאי מהירות עולמיים לשעבר מתיאס בראנדלה האוסטרי, ואלכס דאווסט הבריטי.

הטור ייפתח ביום ראשון באי המלאכותי המפורסם באבו דאבי, יחצה את העיר הנוצצת ויתנהל בסביבתה לאורך 148 קילומטרים. בשלבים הבאים ייצא המרוץ למדבריות האמירויות ויבקר למעשה בכל רחבי המדינה לפני שיגיע לסיומו במרכז אבו דאבי.