התמכרות זה לא משחק ילדים
התמכרות זה לא משחק ילדיםPIXABAY

מכורים רבים בוחרים להתמודד עם הקושי שלהם לבד ובטוחים שזו הדרך הטובה ביותר לשבור את מעגל ההתמכרות. אולם, ניסיון העבר מוכיח כי דווקא סיוע של מרכז גמילה מקצועי, לצד נכונות אמיתית לשינוי בחייו של המטופל, יכולים להביא לתוצאות מרחיקות לכת.

התמכרות היא לא משחק ילדים

האתגר המשמעותי ביותר בחייו של מכור הוא להבין שיש בעיה. לרוב המכורים לא קל להבין שהם מתנהלים בתוך מעגל הרסני של התנהגויות, ולכן מוצאים את עצמם מתהלכים שנים רבות ללא פתרון. כניסה לתהליך גמילה מהימורים או מסמים מהווה נקודת זינוק אפשרית בחייו של המטופל. אבל, גם הכניסה לגמילה לא מבטיחה חיים נקיים מהתמכרויות. הגורם המשפיע ביותר על תחילתו והצלחתו של הטיפול יהיה הרצון של המטופל.

משמרים את תוצרי הגמילה לשנים רבות

אם ניקח לדוגמא מקרה של התמכרות לאלכוהול, שם למטופל יש צורך בגמילה פיזית לניקוי הגוף מהרעלנים בדם. לא די בגמילה הפיזית כדי להבטיח שהמטופל לא יטה ללגום שוב מהטיפה המרה. התהליך הפסיכולוגי שעובר המטופל מלמד אותו לשים גבולות בחייו, להתבונן על כל פיתוי ולבצע החלטה מושכלת. אם התהליך מתנהל כשורה, ולמטופל יש מוטיבציה לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן, מדובר במקרה מוצלח. שימור התוצאות של תהליך הגמילה הוא עבודה עצמית לא פשוטה, ומכורים רבים נאלצים להתמודד באופן יום יומי עם מושא ההתמכרות.

מענה מקצועי למחלה קשה

הטיפול שמציע מכון גמילה לא פותר את המכור מחובת לקיחת האחריות. בעצם הכניסה לגמילה המכור לוקח אחריות על חייו ומבצע שינוי מרחיק לכת ביחס שלו כלפי מושא ההתמכרות. יציאה לפעולה אל מול סמים או אלכוהול היא החלטה מודעת שלרוב נובעת ממצב קיצוני אליו נקלע המטופל.

אי לכך מדובר במניע חזק מאוד לשינוי. הצוות המקצועי במוסד, מאפשר לחולה להתמודד נפשית ופיזית עם הקשיים ומסייע לו להשתלב בצורה איטית והדרגתית בחיי קהילה כאשר הוא מוכן לחזור לחברה. הליווי הצמוד, מסייע לחולה לקבל את כל הכלים להתמודד עם ההתמכרות גם בסביבה הטבעית שלו.

צוות מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה מציע טיפולי גמילה למכורים בדרגות שונות. המרכז מאפשר לכל חולה לקבל את הטיפול המתאים לו ביותר, בעזרת צוות מקצועי עתיר ניסיון ומיומנות. בכל שלב בתהליך הגמילה למכור קיימת האפשרות לקבל את הטיפול הנחוץ לו בהתאמה אינדיבידואלית. לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות למספר- 1-800-205077.

כתבה זו פורסמה בשיתוף פעולה עם פורטל רפואה אלטרנטיבית .