אלון יוניאן
אלון יוניאןצילום: דודו וייל

אלון יוניאן, מנכ"ל החברה הכלכלית קרית ארבע-חברון, אומר לערוץ 7 כי חנוכת השכונה החדשה 'נופי כרמים' היא יום חג של ממש.

"אנחנו חונכים שכונה של 210 יחידות דיור שלקח למעלה משני עשורים לבנות אותה. בניית השכונה התעכבה מסיבות מדיניות וכלכליות אבל לאחר שנכנסתי לתפקיד לפני כ-6 שנים הצלחתי יחד עם העובדים בחברה לסיים את פרויקט השכונה ולשקם את החברה ולהפוך אותה לרווחית".

לשאלה האם החברה מצפה להחלת ריבונות בקרוב עונה יוניאן, "ריבונות זו לא רק הצהרה אלא גם ריבונות מעשית וריבונות עם כלכלה נכונה. אני שמח לראות שגם בתקופת נתניהו האזור פורח ואני מאמין שהיום השיח במסדרונות הממשלה הוא אחר, מדברים על ריבונות ובניה ביהודה ושומרון כמו במרכז הארץ. החלת הריבונות תגרום לכך שהשמים הם הגבול ויש לנו הרבה על מה לחלום".

על השכונה החדשה הוא מספר, "הביקוש עצום והכל נמכר. החנוכה היא של השלב אחרון בשכונה עם 98 יחידות דיור בסטנדרט בנייה הכי גבוה שיש כמו בצפון תל אביב. אני מדבר על ריצוף מתקדם, חימום תת קרקעי וכמובן בניה לגבוה שהתחילה כאן לראשונה ביהודה ושומרון".

מי בא לגור היום בקריית ארבע? יוניאן אומר שהציבור מגוון מאוד. "היום כבר לא באים אנשים עם הדובון, העוזי והסנדלים. אנשים היום מחפשים איכות חיים, פרויקט שיהיה נגיש עם חניה מבלי שצריך לעלות אפילו מדרגה אחת".