לוגו היורוליג
לוגו היורוליגצילום: היורוליג

לא נקיים יותר משחקים במדינה. כך מאיימים היום (ראשון) הנהלת מפעל הכדורסל היוקרתי ביותר באירופה, מפעל היורוליג.

הודעתם של ראשי המפעל האירופי מגיעה לאחר שבשבת האחרונה הותקף השופט הבכיר לואיג'י לאמוניקה בידי רעולי פנים בסיום משחק היורוליג בין המארחת פנאתינייקוס היוונית לברצלונה הספרדית, בו הפסידה המארחת.

היה זה כאשר המונית שהחזירה את השופט לואיג'י למוניקה למלון הותקפה על ידי אנשים בלתי מזוהים שהיו רעולי פנים וניפצו את שמשת הרכב. כתוצאה מהתקיפה השופט האיטלקי הבכיר נפצע ונאלץ לעבור טיפול בבית החולים.

במונית שהו גם השופטים הנוספים דאמיר יאבור ואמין מוגולקוס, אך למוניקה ספג את הפציעה החמורה מביניהם. בעוד משטרת יוון חוקרת את התקרית שהתרחשה לאחר המשחק במסגרת המחזור ה-25 של היורוליג, ביורוליג לא פוסלים אפשרות להעניש את הקבוצה המארחת שעל פי החשד אוהדיה הם אלו שתקפו את בכיר השופטים במפעל האירופי היוקרתי.

בינתיים, בהנהלת היורוליג הודיעו כי במידה שתתרחש עוד תקרית אלימה אחת על אדמת יוון, יופסקו לאלתר משחקי הכדורסל להתקיים במדינה.

"היורוליג תפעל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות כדי למנוע תקריות נוספות בעתיד", נכתב בהודעה מטעם המפעל האירופי.

"בהתחשב בכך שמדובר בתקיפה חסרת תקדים ב-20 שנות קיומה של הליגה, עוד תקרית אחת על אדמת יוון תגרום לנו לשקול להעתיק את כל הפעילות שלנו מיוון - כולל משחקי יורוליג, יורוקאפ וטורנירים לגילאים צעירים" נכתב בהודעת הנהלת היורוליג.

בנוסף הודיעו כצפוי כי ברגע שייתפסו האוהדים שהיו אחראים לתקיפה על ידי המשטרה, הם יושעו לכל החיים באופן מיידי מהמגרשים.