בנט בקרית ארבע
בנט בקרית ארבעצילום: דוד וויל

שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, השתתף אחר הצהריים (ראשון) בטקס חנוכת שכונת "נופי כרמים" בקריית ארבע.

"אנחנו בימים מאוד מיוחדים, שריבונות בארץ ישראל היא בהישג יד", אמר בנט, "תכנית טראמפ טומנת בחובה פוטנציאל אדיר והזדמנות אדירה ולצד זה גם סכנות אדירות".

לדבריו, "מי שקרא את התכנית, רואה את המונח 'מדינה פלסטינית' 159 פעמים ואת המונח 'ריבונות' רק 13 פעמים. אסור לנו להטעות את עצמנו".

"אני מתנגד באופן נחרץ למסירת סנטימטר אדמה של ארץ ישראל לערבים", הסביר בנט וציין, "במפת תכנית טראמפ כיום חברון לא מופיעה. אנחנו בדרך להגשים את חזון הריבונות, ואין מקום ראוי יותר לריבונות ישראל מאשר עיר האבות והאמהות, וחלקת גדולי האומה שלנו - הלא היא מערת המכפלה. נעמוד על כך שמערת המכפלה, וכלל היישוב היהודי בחברון יהיו בתוך מפת הריבונות שנקדם מיד אחרי הבחירות".

שר הביטחון סיפר, "עם כניסתי לתפקיד מצאתי שכונה נוספת בחברון שמחכה המון שנים לאישור.
בית אחד לא נבנה 22 שנה בחברון. הוצפתי באזהרות אבל ביצענו. מדינת ישראל לא צריכה להימנע מלעשות את הדבר הנכון בכלל סחטנות באלימות של הערבים".

על פרויקט המעלית במערת המכפלה אמר בנט, "אני מבקש לעדכן עדכון נוסף: לפני חודשיים, אישרתי לקדם את התכנון של פרויקט המעלית במערת המכפלה. אני יכול לדווח פה לראשונה שהתכנון הושלם. במשך שנים זה עוכב, עכשיו אני מודיע: אנחנו היום נותנים אור ירוק לביצוע של המעלון במערת המכפלה. אני מצפה גם מראש הממשלה ומשר החוץ לתמוך, אני זקוק גם לאישור שלהם".

"אנחנו מפסיקים את האפליה ארוכת השנים במערת המכפלה. כל אדם, בעל מוגבלות או לא, צריך לקבל את האפשרות לבקר כאן. כך נראה פיתוח התיישבות - במעשים ולא במילים", הוסיף שר הביטחון.

בעקבות מתקפות השמאל עליו בנוגע לתקרית ברצועת עזה אמר שר הביטחון, "מאז הבוקר יש מתקפת התחסדות של גורמי שמאל שכוחות צה״ל אספו את גופת אחד המחבלים. אני אומר בצורה ברורה: צבועים, נמאסתם. כל המרחם על מחבלים אכזריים - סופו שיתאכזר לרחמנים. מבקשים מאיתנו להתנהל בסדנת נימוסים אל מול אויב. חיי אזרחי ישראל קודמים לחיי אויב. ומי שלא נאה לו לראות את זה בטלוויזיה, שפשוט יכבה אותה".