יונתן פולק בהפגנה
יונתן פולק בהפגנהצילום: עד כאן

האנרכיסט יונתן פולק שב להשתתף בהפגנה אלימה נגד חיילי צה"ל בכפר קדום ביום שישי האחרון, יום אחד בלבד לאחר ששוחרר ממעצר של חודשיים.

בתיעוד ההפגנה שנעשה על ידי תחקירני 'עד כאן' נראו פולק ואנרכיסטים נוספים יחד עם מתפרעים רעולי פנים שיידו אבנים לעבר חיילי צה"ל, הבעירו צמיגים ועוד.

בתיעוד ברשתות החברתיות נראה כי מארגני המתפרעים בירכו את פולק לרגל שחרורו לפני תחילת ההתפרעות. בהמשך יידו המתפרעים אבנים לעבר חיילים שהיו בצד השני של הרחוב, והצבא אף נאלץ להשתמש בטרקטור לפיזור ההפגנה האלימה.

הבוקר (א') הגיש ארגון 'עד כאן' תלונה נגד פולק והאנרכיסטים הנוספים שהיו עימו, בגין התפרעות ותקיפת שוטרים.

מהמעצר - להפגנה: יונתן פולק תועד שוב

נזכיר כי בשבוע שעבר החליט היועמ"ש לעכב את ההליכים נגד האנרכיסטים יונתן פולק, קובי סניץ ואילן שליף אשר הואשמו בקובלנה פלילית בידי ארגון 'עד כאן' יחד עם חיילים שנפגעו בהתפרעויות, בהשתתפות ובהובלה של הפגנות אלימות ברחבי איו"ש בהם נפגעו חיילי צה"ל. בעקבות זאת שוחרר פולק ממעצר ממושך בו בילה היות וסירב להכיר במערכת המשפט בישראל.

במקביל הורה היועמ"ש לפתוח בחקירה נגד יונתן פולק בחשד להסתה לטרור, בעקבות תלונה קודמת שהגיש ארגון 'עד כאן' לאחר שפולק קרא במאמר שפורסם בעיתון 'הארץ' להצטרף לזורקי בקבוקי התבערה על חיילי צה"ל.

מהחלטת היועמ"ש עולה גם כי צפויה להיפתח חקירה כנגד פולק גם בגין פעילותו בהפרות הסדר האלימות באיו"ש. כאמור, היום הגיש ארגון 'עד כאן' תלונה נוספת נגד השתתפות פולק בהפגנה האלימה שהתקיימה בכפר קדום בשישי האחרון.