בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: קובי ריכטר/TPS

עמיחי שיקלי, מייסד ומנכ"ל המדרשה למנהיגות ציונית "תבור" התייחס הבוקר (שני) בציוץ בטוויטר למשמעויות האפשריות של הקמת ממשלה בראשות בני גנץ שתסתמך על תמיכת הרשימה המשותפת.

"חשוב לדעת מה תג המחיר הצפוי של תמיכת המשותפת מן החוץ: ביטול חוק קמיניץ לטיפול בבנייה הבלתי חוקית, קידום חוק איחוד משפחות, שיתוק צה"ל, ערעור צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ורק אתמול ראינו דוגמית לכך כשיאיר לפיד אשכרה התנצל על השימוש בביטוי רוב יהודי", צייץ שיקלי.

בתגובה לדבריו צייץ שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', "זה התשלום 'במזומן", והוא החלק 'הקל' יותר. מה שחמור הרבה יותר: התחושה של תומכי הטרור שממשלת ישראל תלויה בהם תגביר את העזות וההתרסה הלאומנית שלהם".

"התחושה שהם מצליחים להשפיע תגדיל מאוד את אחוז ההצבעה אצלם בפעמים הבאות, וממילא את כוחם במערכת הפוליטית, וחוזר חלילה", הוסיף שר התחבורה.

לדבריו, "ההסתמכות של גנץ וחבורתו על הרשימה הערבית היא קו פרשת מים שישנה לחלוטין את כוחם ומעמדם של ערביי ישראל ואת השפעתם על צביונה של מדינת ישראל".

"למעשה יש כאן מכירת חיסול של הציונות בתמורה לקניית שלטון וסילוק נתניהו. לא ברור איך מישהו שמגדיר את עצמו ימין רך יכול להיות שותף בדבר כזה", תהה סמוטריץ'.