שר הביטחון נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, השתתף הבוקר (שני) בכנס ירושלים של העיתון בשבע, וסיפר כי מערכת הביטחון נערכת לשינוי יסודי של המצב בדרום.

"אנחנו מכינים תכנית לשינוי יסודי של המצב ברצועת עזה", ציין בנט, "אני מאוד מבין את המצב של תושבי הדרום. מגיע להם שקט וביטחון".

"חיסלנו ביממה האחרונה לפחות 6 מחבלים, אבל לא רק בעזה, אלא התקדמנו גם לפגיעה במקור הבעיה. הרתעה לא נבנית ברגע", אמר שר הביטחון.

בנט: אין דבר הומני יותר מלאסוף קלפי מיקוח

בנט התייחס גם לביקורת הציבורית שנמתחה עליו בעקבות פרסום תיעוד איסוף גופת המחבל אתמול בשעות הבוקר בדרום הרצועה על ידי דחפור של צה"ל.

"לי יש מטרה להחזיר הביתה את אורון שאול והדר גולדין, אבל לא על ידי שחרור מחבלים", הסביר בנט את הצעד עליו הורה.

"יש הרבה ביקורת, ש'זה לא נראה טוב'. תפסיקו לבלבל את המוח. אין דבר יותר הומני מלאסוף קלפי מיקוח כדי להחזיר את בנינו", קבע שר הביטחון.

על היחסים עם נתניהו אמר בנט, "אני וראש הממשלה נתניהו מתכתשים פוליטית אבל בתוך החדר, בדיונים הביטחוניים, אנחנו בעבודה טובה מאוד. ראש הממשלה לא מנסה לפגוע בעבודתי, מאוד הופתעתי לטובה".

שר הביטחון התייחס גם למאבק בהתבססות האיראנית בסוריה, "אנחנו המון שנים מנהלים קרבות טקטיים מול חיזבאללה, חמאס, ג׳יהאד איסלאמי, אבל היום אנחנו מבינים שמי שמזין את רוב הבעיות הטקטיות שלנו זה איראן. כמו תמנון שראשו יושב בטהרן ושולח זרועות לאמלל אותנו. אני לא מדבר רק על הגרעין האיראני. אנחנו במערכה מתמשכת להחליש ולהתיש את ראש התמנון, כדי שפחות חמצן יגיע לזרועות".

"אנחנו מעלים הילוך ופוגעים באיראנים בסוריה. אין להם מה לעשות שם. אני לא רוצה מלחמת לבנון שלישית או צוק איתן 14. אנחנו מביאים את המלחמה לבית שלהם. כל האנרגיה תופנה לראש כדי לייצר את הקרבות הטקטיים בקצה", הסביר.

בנוגע לשאלת המשך דרכה של "ימינה" אמר בנט, "אחרי הבחירות נשאר מאוחדים. ביום שלישי למחרת הבחירות נקיים ישיבת סיעה ראשונה של ימינה".