ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס
ח"כ לשעבר יצחק פינדרוסצילום: חזקי ברוך

במערכת החינוך בציונות הדתית פועלים עשרות ואולי אף מאות תלמודי תורה ברחבי הארץ בהם מתחנכים אלפי ילדים המזוהים עם הציבור התורני בציונות הדתית.

למרות זאת, הורי התלמידים בתלמודי התורה נדרשים לשלם מדי חודש סכומי כסף גבוהים עבור שכר הלימוד והוצאות נלוות נוספות.

על מנת להביא לשינוי המצב- צפויים במפלגת יהדות התורה ללוות את הקמתו של איגוד חדש שיאגד את תלמודי התורה התורניים בציונות הדתית בדומה לאיגוד הת"תים (תלמודי התורה) שפועל בציבור החרדי. מי שילווה את ההקמה של האיגוד החדש הוא ח"כ לשעבר ומועמד יהדות התורה לכנסת, יצחק פינדרוס.

פינדרוס נחשף למציאות הבעייתית משיחות רבות שניהל עם גורמים שונים ומנהלי תלמודי תורה בציונות הדתית שהביעו בפניו את הקשיים הגדולים עימם הם מתמודדים.

פינדרוס נפגש בימים האחרונים עם מספר מנהלי תלמודי תורה (ביניהם נפגש אתמול בתלמוד התורה "שער השמים" בבית אל עם הרב יעקב בנימין והמנכ"ל ישראל פכטר ומנהלים נוספים מיישובים נוספים) ושוחח עם רבים נוספים כשבשלב זה כבר כעת הצטרפו עשרות תלמודי תורה ליוזמה תוך החלטה שח"כ לשעבר פינדרוס ילווה את הקמת האיגוד החדש בפעילות ציבורית בכלל ובכנסת בפרט.

לדברי פינדרוס: "המציאות והאפליה בשטח של תלמודי התורה בציונות הדתית זועקים לשמיים. לא הייתי יכול להישאר אדיש לפניות שקיבלתי מהשטח. אני מקווה כי כבר בקרוב האיגוד יתחיל לרקום עור וגידים ויביא לשינוי משמעותי כלפי אלפי תלמידים בציונות הדתית במטרה שיביא לשיוויון בין כלל התלמידים בחינוך בציונות הדתית."