זירת פגיעת הרקטה בגן משחקים בשדרותדוברות המשטרה

מספר מטחי רקטות נורו החל מהשעה 12:00 בצהריים (שני) לעבר העיר שדרות ושורה של ישובים בעוטף עזה.

עד כה לא דווח על נפגעים בגוף. נפגעת חרדה אחת טופלה בידי צוותי מד"א. מעיריית שדרות נמסר, "בחצר בית נמצא חלק של רקטה. אין נפגעים בגוף ואין נזק. בגן משחקים נגרם נזק לגן ולמספר כלי רכב. אין נפגעים בגוף".

עוד נמסר מהעירייה, "עובדים סוציאליים של אגף הרווחה ועובדי מרכז חוסן עם מתנדבים של צוותי החירום השכונתיים הגיעו לזירות הנפילה להעניק טיפול לתושבים שזקוקים לסיוע רגשי. ראש העיר, אלון דוידי, הגיע לזירות, דיבר עם התושבים, אמד את הנזקים והורה לצוותים להיות בכוננות להמשך הירי. כלל צוותי העירייה נמצאים בשטח ובמרכז ההפעלה לתת שירות מיטבי לתושבים".

מדובר צה"ל נמסר, "לאחר תחקור הנתונים זוהו בסך הכל 14 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 12 שיגורים".

בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

נציין כי גן המשחקים בו פגעה הרקטה נמצא סמוך לישיבת ההסדר בשדרות. מיד לאחר השמע הפיצוץ התארגן צוות ההתערבות המיוחד המורכב מתלמידי הישיבה לתת מענה לנפגעי הלם ולהרחקת סקרנים ממקום הנפילה.

ראש ישיבת ההסדר בשרות הרב דוד פנדל: "תוך כדי שיעור של הרב אשר וייס נחת טיל מטרים ספורים מהשיעור ובתוך גן משחקים, זה מה ששכנו מעזה מאחלים לנו. אנחנו בונים גנים והם הורסים - וזה לא יעצור אותנו".

"התלמידים שלנו התפזרו בבתים הסמוכים על מנת לבדוק שכולם בסדר ויחזרו לספסלי הישיבה בקרוב כי התורה, הציונות והחיים ממשיכים. אנחנו נבנה שוב את הגן הזה שליד הישיבה והוא יהיה הגן הכי יפה בעיר. אנחנו חזקים", הוסיף הרב פנדל.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "בשעות קשות אלו אנו מחזקים את חיילי צה"ל הנלחמים באויב ואת תושבי הדרום הנצורים בביתם. אנו גאים בקידוש ה' של תלמידי ישיבת שדרות הן בלימוד התורה שאיננו פוסק והן בסיוע שהם מעניקים לסביבה במסגרת צוותי החירום. בנועם דרכיהם ובמסירותם הם מבטאים את המסירות של ישיבות ההסדר לתורה ולחברה הישראלית - בשגרה ובחירום".

אתמול בערב שיגרו ארגוני הטרור ברצועה 21 רקטות לעבר שטח ישראל. 10 מתוכן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

בתגובה תקפו מטוסי קרב של צה"ל עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של הג'יהאד האיסלאמי, המהווה עוגן משמעותי של הג'יהאד בסוריה. באתר מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.

בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.

שעה לפני כן הותקפו עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות.

בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האיסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האיסלאמי.