שקד: נתניהו יודע שהוא צריך ימינה חזקה בממשלהיהודה גרובייס

שרת המשפטים לשעבר, ח''כ איילת שקד (ימינה) התייחסה בצהריים בראיון במסגרת כנס ירושלים ה-17 של העיתון "בשבע", לעימותים בין מפלגתה לראש הממשלה נתניהו.

"ראש הממשלה הסביר מדוע הכי טוב להצביע ימינה: לאנשים ששאלו אותו מדוע עשית את הסכם חברון הוא ענה 'כי לא לחצתם עלי מספיק'. צריך ימינה גדולה וחזקה כדי ללחוץ עליו מספיק. כדי שבאמת נחיל ריבונות, צריך ימינה גדולה וחזקה, אחרת זה לא יקרה", קבעה שקד.

"לפני שאני קיבלתי את תיק המשפטים, תיק המשפטים היה אצל ציפי לבני. הליכוד וראש הממשלה התפארו בזה שהם מגנים על מערכת המשפט", הדגישה שקד, "צריך להבין, את כל השינויים, גם של שיח הריבונות, גם שינוי השיח המשפטי, זה הכל אנחנו. ואם אנחנו לא נהיה גדולים וחזקים, לא נוכל להשפיע".

לשאלה על קבלת התיקים בממשלה ענתה שקד, "לי תמיד הכי קשה והמבין יבין. נתניהו פיטר אותי ואת בנט ושם במקום את סמוטריץ ופרץ. אח"כ, אחרי הבחירות האחרונות, שקיבלנו 7 מנדטים, היתה לנו אפשרות, בהתאם למסלול שרוה"מ הוביל: לבחור בין תיק הבטחון לבין רווחה, תפוצות או חקלאות. זו הייתה החלטה שלי. אני חשבתי שזה נכון עבור מדינת ישראל, שיהיה לה שר בטחון במשרה מלאה ובטח ובטח נפתלי בנט, שבעיני עושה עבודה מדהימה".

"אני ויתרתי על להיות שרת התפוצות כדי שבנט יהיה שר בטחון. בסופו של דבר, אם נצליח להרכיב ממשלה ואני חושבת שזה אפשרי- יש תנועה של מצביעי ימין, אנחנו יכולים להגיע ל61. אנחנו מגייסים אלפי מתנדבים, דרך אגב, המפלגה היחידה שמפעילה מתנדבים זו ימינה. שאר המפלגות משלמות כסף", הוסיפה.

על מתקפות ראש הממשלה אמרה שקד, "התקיפות החוזרות ונשנות של רוה"מ הן מסיבה אחת והוא הסביר אותה בנוגע להסכם חברון. הוא מעדיף שלא ילחצו עליו מימין. אנחנו לא תמיד עושים לו את החיים קלים, אנחנו הרבה פעמים באים אליו בדרישות, מפעילים לחץ, גם מפעילים לחצים פוליטיים.
כשאני באתי עם חוק ההסדרה זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שהפרתי משמעת קואליציונית. רוה"מ נתן לי הוראה לא להצביע, אני קמתי והצבעתי. זה לא פשוט. זה לא דברים שהוא רוצה. אז הוא תמיד מעדיף את הימין האידיאולוגי קטן וחלש".

"אני קוראת מכאן, לכל מי שמגדיר עצמו כימין אידיאולוגי. בין אם זה ימין חילוני אידיאולוגי או כל הקשת הרחבה של הציונות הדתית. אין מפלגה אחרת. תצביעו ימינה אם אתם רוצים שנהיה בממשלה, אם אתם רוצים שנהיה דומיננטיים, אם את רוצים שבנט יהיה שר הבטחון, שאני אמשיך להיות דומיננטית בממשלה, צריך להצביע ימינה", הוסיפה.