הרב פרץ בטקס
הרב פרץ בטקסצילום: דוברות

אוניברסיטת אריאל וחברת "טבע" משתפות פעולה ומשיקות מסלול לימודים ראשון וייחודי מסוגו, אשר יכשיר סטודנטים להשתלבות מהירה בחברת טבע בתחום של אנליזה פרמצבטית.

אירוע השקת המסלול באוניברסיטת אריאל, התקיים היום (שני) במעמד שר החינוך ח"כ רפי פרץ והשר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין.

נשיא אוניברסיטת אריאל פרופסור יהודה דנון פתח את הטקס ובירך את חברת טבע על שיתוף הפעולה.

שר החינוך הרב פרץ בירך גם הוא את אוניברסיטת אריאל וחברת טבע "על שיתוף הפעולה המדהים שרקמתם כאן. יש פה שילוב של יוזמה, חדשנות, ציונות ושליחות. מדינת ישראל עשתה התקדמות ענקית בעשור האחרון. ממש היפוך מגמה בכל הקשור למדעים מדויקים והנדסה. אך אני אומר לכם, אחד האתגרים הגדולים שיש היום למשק הישראלי זה החיבור בין התעשייה לאקדמיה".

"בהקשר הזה, אני רוצה לברך את חברת טבע על ההשתתפות והנכונות. רואים שטבע חברה גלובאלית - ישראלית ויותר מכך חברה ציונית. חברה שתורמת ככה לשיתוף פעולה אקדמי ועוד מוכנה לתרום ולהשקיע גם בסטודנטים של אוניברסיטת אריאל", הוסיף.

השר לאיכות הסביבה ומורשת זאב אלקין ציין, "אני מאוד שמח וגאה לעמוד כאן כידיד אמת של אוניברסיטת אריאל. אני צמחתי במערכת האקדמית ומכיר אותה לא רע, יש למערכת האקדמית נטייה ללכת במסלול הבטוח ומה שמייחד את אוניברסיטת אריאל, הוא הרצון להתחדש ולהתקדם. זו הזדמנות מצוינת לברך את אנשי טבע על החיבור לאוניברסיטה. אין לי ספק שהתכנית הייחודית הזו תצליח ובוגרי המסלול ימצאו את עצמם מהר מאוד בתעשיית הפארמה החיבור בין התעשייה לאקדמיה והכשרת אנשי מקצוע הוא קריטי עבור מדינת ישראל".

נועם שמיר, מנכ"ל מפעל טבע כפר סבא אמר באירוע, "שיתוף הפעולה הייחודי עם אוניברסיטת אריאל, במסגרת קורס אנליזה פרמצבטית יכשיר דור חדש של אנליטיקאים הנחוצים כל כך להמשך פעילותן ושגשוגן של תעשיית הפרמצבטיקה ותעשיות נוספות בישראל וכמובן גם של מפעל טבע כפר-סבא. המפעל שלנו שותף בייצור מוצרי דגל של החברה - כמו למשל הטיפול הביולוגי האינובטיבי החדש שלנו למניעת מיגרנה והטיפול לטרשת נפוצה אשר משפיעים על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם".

לדבריו, "מפעל טבע כפר-סבא, שהינו אחד מהאתרים המתקדמים ברשת התפעול של טבע ובכלל, מתמחה בייצור מורכב ועתיר טכנולוגיה, בין היתר, של תכשירים סטריליים - ולשם כך אנו זקוקים לאנליטיקאים מוכשרים ובעלי ידע מקצועי ספציפי, שירכש מעתה כבר בשלב מוקדם יחסית במסגרת המסלול הייחודי של טבע ואוניברסיטת אריאל, שחלק מבוגריו ישתלבו מידית בחזית הטכנולוגיה בטבע".

כאמור, כחלק מלימודי הכימיה באריאל יפתח בשנת הלימודים הבאה מסלול לימודים חדש, ייחודי וראשון מסוגו בישראל אשר יתווסף למגוון התכניות הקיימות במחלקה. התכנית הלימודית החדשה שפותחה בסיוע חברת "טבע" תתמקד באנליזה פרמצבטית. מטרת התכנית היא הכשרת סטודנטים לעבודה אנליטית בחברות פרמצבטיקה. בנוסף, שיתוף הפעולה יכלול מלגות לסטודנטים מתאימים אשר יוענקו על ידי "טבע", וכן אפשרות להשתלב בשורותיה עם תום הלימודים.

בטקס השתתפו גם ראש עיריית אריאל אלי שבירו וד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים הנבחר.