הרב פרץ: הבחירות הקרובות - הגורליות ביותריהודה גרובייס

שר החינוך הרב רפי פרץ נאם היום (שני) בכנס ירושלים ה-17 של העיתון 'בשבע' והתייחס להסלמה הביטחונית בגבול עזה.

"אני רוצה לשלוח חיזוק לתושבי העוטף, שחוו יממה לא פשוטה", אמר הרב פרץ, "אני מכיר את זה כתושב העוטף, ה'סבבים' האלו לא קלים. היום 65 אלף תלמידים לא הלכו ללימודים בגלל המצב, משרד החינוך ימשיך לתת מענה לימודי, תקציבי ומנטלי לתושבי הדרום".

לדבריו, "יש לנו נחישות כלפי הטרור. אנחנו נגיע לכל מי שפוגע בנו, גם אם פעילי הג'יהאד או חמאס נמצאים בסוריה או בעזה. ארגוני הטרור צריכים לדעת, שאם פוגעים במישהו באזרחי ישראל, אז אף אחד לא מחוסן שם. מהראש ועד אחרון המחבלים".

שר החינוך סיפר על ההיערכות של משרד החינוך להתפשטות הקורונה: "אנחנו למודי נסיון במצבי חירום במשרד החינוך, בהתאם לכך המערכת נערכה בתקופה האחרונה לאפשרות שתלמידים ייאלצו לשהות בבידוד בביתם, לאור חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה. כרגע נמצאים 225 תלמידים ואנשי צוות בבידוד. נכון לשעה זו, לאף אחד מהם אין תסמינים".

"אני מבקש להדגיש, בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין. אני רוצה לנצל את הבמה ולומר מפה להורים, למורים, למנהלים ולתלמידים: צריך להרגיע את הרוחות. הלחץ והחרדה מובנים ואנחנו כאן לכל דבר בשבילכם. לכן פתחנו קו פתוח להורים ומורים, הוקמו צוותים של שפ"י ועוד פעולות רבות כדי לתת מענה ראוי", הוסיף הרב פרץ.

בהתייחסות למצב הפוליטי שבוע לפני הבחירות אמר הרב פרץ "בשבועות האחרונים חרשתי את הארץ, לאורכה ולרוחבה. יום וליל. שבתות. הייתי בצפון, בדרום, בעיר ובכפר. את השבת האחרונה עשיתי בשדרות, השכנים שלי בעוטף עזה, איזה אנשים, איזה עוצמות ותעצומות נפש. אני רואה התעוררות גדולה, אהדה גדולה לימינה ולציונות הדתית. האחדות שלנו משפיעה. הציבור מבין את גודל השעה. האדישות היא האתגר המרכזי שלנו. התפקיד שלנו זה להוציא את האנשים מהאדישות. ללכת להצביע."

השר הזהיר כי הבחירות הקרובות יהיו קריטיות: "הבחירות הקרובות יהיו הגורליות ביותר שהיו כאן מאז שנת 92. אחרי שליברמן הצהיר שהוא בגוש השמאל, מחנה הימין חייב להגיע ל61 מנדטים. אין משחקים. הניצחון בהישג יד. אני לא מתבסם מסקרים, אך אמש ראיתם את המגמה, אפשר להגיע ל61 מנדטים למחנה הימין."

את דבריו סיים בהברה כי רשימת "ימינה" לא תתפרק ביום למחרת. "אנחנו נשאר אותה סיעה בכנסת, כבר סגרתי עם שר הביטחון נפתלי בנט שלמחרת הבחירות נקיים ישיבת סיעה משותפת בכנסת. האחדות שלנו היא לא בדיעבד – היא לכתחילה, והציבור מבין את זה. ימינה מייצגת היום את המגוון של הציונות הדתית, את הספקטרום הרחב. ממש כמו שולחן שבת של משפחה בציונות הדתית, יש את הבן החרדלי ואת הבן הליברלי, יש את הבת ממדרשת הרובע והבת ממדרשת לינדנבאום. יש בה את הרב יעקב אריאל ויש בה את פרופ' נעם ורד. כולם מסביב לשולחן."