זוגיות
זוגיותistock

לאחרונה עלתה שוב לכותרות סוגיות הרווקות המאוחרת, הפעם מהכיוון של הקושי לשמור נגיעה.

רצינו לבדוק את הנושא, לראות היכן הדברים באמת עומדים. לצורך כך ראיינו את אלי גרון, יועץ זוגי, מאמן אישי לחתונה, ומנהל ביה"ס לזוגיות בואי כלה. וגילינו כמה הפתעות על הדרך.

באמת יותר קשה לרווקים ורווקות ותיקים לשמור נגיעה, הרי ישנם גם צעירים שטוענים שיותר קשה להם, זה בכלל עניין של גיל ?

קושי הוא דבר סוביקטיבי, וכל אדם יכול לטעון שאצלו זה יותר קשה ע"פ החוויות האישיות שלו. כך שאי אפשר באמת לענות על השאלה הזו. אלא שלא הרווקות המאוחרת, ולא הקושי לשמור נגיעה הם דברים שנוחתים עלינו ללא יכולת השפעה מצידנו. ההפך הוא הנכון, למעשה אנו הגורמים המשפיעים ביותר על הדברים שקורים לנו, כולל בנושא החתונה ושמירת נגיעה. כך שהשאלה אם קשה לי יותר או פחות כלל אינה רלוונטית. אלא השאלה הנכונה שאדם צריך לשאול את עצמו היא מה אני עושה עם זה בפועל.

אז בנושא שמירת נגיעה אני יכול להבין. אדם שהחליט לשמור נגיעה פשוט ישמור, גם אם הדבר קשה לו. אך לגבי חתונה לא תמיד הדבר בידיים שלנו, יש גם את הצד השני. ישנם הרבה אנשים שמאוד רוצים להתחתן אך עדיין לא מצאו את הצד השני ?

את הטענה שהקשר נפל מפני שהצד השני לא התאים לי, אני יכול לשמוע כאשר מדובר במספר קשרים בודדים בלבד. אך כאשר אנשים מספרים לי שהם כבר קיימו עשרות רבות של קשרים לצורך חתונה, ולעיתים מדובר אף על מאות מקרים שונים. אי אפשר לטעון שזה רק בגלל הצד השני. אלא עליי לבדוק את עצמי בענווה האם אני מצידי לא חוסם את התהליך המוביל לחתונה.

אתה אומר דבר מאוד נחרץ, אנשים יושבים שעות ארוכות מול אתרי ההכרויות, או מול השדכניות ולא מוצאים את האדם המתאים להם. זה באשמתם? וכן לגבי קשרים שנופלים שלא באשמתנו, לא יכולים להיות כאלו מקרים ?

כמקרים בודדים כן, כדבר שחוזר על עצמו משך מספר שנים ודאי שלא. אבל חלילה לי, אני לא עוסק בהאשמות, זה לא מעניין אותי, וזה גם לא מקדם אף אחד. אני עוסק בדרך כיצד להכיר את האדם המתאים לי, ולהתקדם לחתונה תוך חצי שנה עד שנה בלבד, ללא כל הפגישות המיותרות והמפוספסות שבדרך. אני מאמין, וגם הוכחתי זאת במאות מקרים שונים, שאדם נורמטיבי שאין לו בעיות מיוחדות לא צריך מעל שנה אחת על מנת להתחתן, כל השאר זה בזבוז זמן אחד גדול הנגרם מכך שאף פעם לא לימדו אותנו כיצד להיפגש נכון בדרך לחתונה.

המדריך
המדריךבואי כלה

נשמע מאוד מבטיח להגיע לחתונה בחצי שנה עד שנה בלבד, זה בכלל אפשרי? איך זה קורה? וכמובן העיקר זה לא רק להגיע לחתונה, אני לא רוצה להתחתן עם כל אחד, צריך למצוא תחילה את האדם שמתאים לי באמת.

לא רק שזה אפשרי, אלא זו הדרך הטבעית והנכונה מלכתחילה, שפשוט שכחנו אותה. לדוגמא – אם אני מתחיל קשר חדש פעם בחודש (במידה והקשר הקודם נפל) אני יכול לקיים 12 – 10 קשרים שונים משך שנה אחת. במידה ואני נפגש עם הקבוצה המפולחת באוכלוסיה שמתאימה לי (ולא עם כל העולם) אני מתנהל נכון בדייטים, מנהל את השיחות נכון, לא עושה טעויות גומרות קשר, ואין לי בעיה של חסימות רגשיות, פחדים מחתונה וכ"ו. אחת מ- 10 הבנות הללו צריכה להיות אשתי. (וכן לגבי אישה) מה שאומר שאם לא התחתנתי תוך חצי שנה עד שנה, עלי לבדוק מה עלי לשפר בפגישות שלי, ולשפר זאת בפועל.

נשמע הגיוני מאוד, אך זה בדיוק מה שקשה לכולם, איך אדם מקבל הצעות שמתאימות לו ? איך אדם יודע להיפגש באופן הנכון מבלי לעשות טעויות גומרות דייטים בדרך ?

אמת, בכתבה קצרה ניתן רק לספר על השיטה החדשנית, אך כדיי להסביר מה לעשות ואיך לעשות נדרש קצת יותר מכתבה בערוץ – 7 המכובד. זאת בדיוק הסיבה שהחלטתי להעניק לציבור הדרכה מיוחדת בחינם. כך שכל אחד ואחת מהקוראים כאן יוכלו לאמץ את השיטה שתקדם אותם לחתונה שלו/ה תוך חצי שנה עד שנה אחת בלבד.

נשמע נהדר ועוד בחינם... מה עושים ?

אני מציע שנצרף בתחתית הכתבה קישור להדרכה המיוחדת כיצד להגיע לחתונה תוך חצי שנה עד שנה. כך לא תהייה לאף אחד או אחת סיבה מדוע לא להגיע לחתונה שלהם בקרוב.

אני חייב לשאול אותך נשמע שאתה מבטיח חתונה, לא נסחפת קצת ?

הלוואי ויכולתי, רק הקב"ה יכול להבטיח חתונה. זה גם לא תלוי בי מה יעשו בני הזוג בדייטים שלהם. אבל אני כן יכול להבטיח לאלו שישתתפו בהדרכה המיוחדת.

שבסוף ההדרכה תהייה להם שיטה מסודרת כיצד יוכלו להגיע לחתונה שלהם בחצי שנה עד שנה אחת בלבד. זה חומר שאני כן יכול להעביר לאחרים, ולכן מרגיש גם חובה קדושה להעביר אותו.

חשוב לי לציין שלמרות שמדובר בהדרכה אינטרנטית, מספר המקומות מוגבל ומומלץ להירשם מראש.

לשריון מקומך בהדרכה המיוחדת

להגיע לחתונה בחצי שנה עד שנה – יש ללחוץ כעת על הקישור

הכותב משמש כיועץ זוגי, מאמן אישי למציאת זוגיות, ומנהל ביה"ס לזוגיות בואי כלה

אלי גרון
אלי גרוןבואי כלה