"אם לא תהיה ברירה, נפעיל מערכה קשה"דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר אחר הצהריים (שני) בעוטף עזה ופגש במרכז ההפעלה בשדרות את ראשי המועצות מהאזור.

"סיימתי מפגש עם תושבים וראשי מועצות בשדרות ובעוטף עזה. ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק. אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו".

"אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה.
אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה", הוסיף בנט.

במהלך הערב יערוך שר הביטחון הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ״ל ובכירי צה״ל בקריה בתל אביב.

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ וראש המל"ל במתקן ביטחוני במרכז הארץ.

בשעות האחרונות נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה. מטחי רקטות נורו ליישובים, לנתיבות ואזור אשקלון. לא היו נפגעים.

מוקדם יותר סייר נתניהו בעיר אריאל ואמר: "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. נפעל גם היום. מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין - זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת - נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו.

''אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון. אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילנו ומשפחות הנופלים. זה מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע.

נתניהו הוסיף: ''אבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום".