ניר ברקת בכנס ירושלים
ניר ברקת בכנס ירושליםצילום: משה ביטון

חבר הכנסת ניר ברקת נשא הערב (שני) דברים בועידת ההתיישבות בכנס ירושלים של העיתון 'בשבע' במלון קראון פלז'ה בירושלים.

בפתח דבריו התייחס ברקת למצב בדרום. "אני רוצה לחזק את תושבי הדרום שעוברים שעות לא פשוטות. אני סומך את ידיי על ראש הממשלה, הקבינט וכוחות הביטחון בניהול המצב המורכב בדרום".

בנאומו התמקד חבר הכנסת בנושא הכלכלי. "בעשור האחרון כלכלת ישראל עשתה קפיצת מדרגה אדירה. ההישגים יוצאי הדופן של המדיניות הכלכלית-ליברלית, אותה הובילה ממשלת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מהווים תשתית טובה לקפיצת מדרגה גדולה נוספת, לקראת העשור הבא".

"אני מאמין בשוק חופשי, כלכלה ליברלית, יוזמה פרטית וחשיבה מחוץ לקופסה. זו הדרך היחידה להבטיח המשך צמיחה. הבחירה בשבוע הבא תהיה בין כלכלה חופשית מצליחה לבין כלכלה סוציאליסטית. בין כלכלה שתצמיח את ישראל לבין כלכלה שתפיל את ישראל. כלכלת ישראל זה לא משחק ילדים", הוסיף ברקת.

הוא הציג את התכנית הכלכלית שגיבש יחד עם ראש הממשלה נתניהו. "כשמרימים משקפת שלושים שנה קדימה, מדינת ישראל תוכפל במספר התושבים שלה. המרכז יכול לקרוס בתוך עצמו. חשובה לנו ארץ ישראל וחשובה לנו מדינת ישראל, ואנחנו מבינים יותר מכל את המשמעות של פיתוח האזורים הללו. בשנה האחרונה חרשתי את השטח עם אנשי עסקים וראשי רשויות, בשותפות עם פורום קהלת ובליווי של פרופ' פורטר מהרווארד, ועבדנו על פיתוח תוכנית שתשים את הגליל והגולן, בקעת הירדן, יו"ש והנגב, במרכז התודעה של ישראל. את ההשקעה הזו צריך לראות בין צפת לנצרת, בין חיספין לפקיעין, בין שיטים לאופקים, ולידיעת חברי הכנסת בני גנץ, עמיר פרץ ואחמד טיבי, גם בין יצהר לאיתמר. הנחת העבודה היא כי עידוד ההתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל, הוא יעד לאומי ולא נטל לאומי".

ברקת הציג גם מפה בנושא קידום התעסוקה ביו"ש עם מעל 12 אזורי תעשייה משותפים עתידיים דוגמת ברקן, מפה של תכנית התיירות ביו"ש הכוללת שביל סיפורי תנ"ך שעובר בין נקודות ואתרים ברחבי ההתיישבות ומפה נוספת עם תכנון תשתיות יו"ש למגורי שני מיליון יהודים.

"כשר האוצר בממשלה הבאה אפעל להכניס את יהודה ושומרון למפת התכנון באופן מובנה. עד היום מינהל התכנון במשרד האוצר התייחס ליהודה ושומרון כאל חור שחור. אזור דמדומים לא ברור. ובכן לא עוד. ההתיישבות ביהודה ושומרון תתוכנן כמו כל חבלי ארץ ישראל הן בתכנון, בהשקעה בתשתיות ובהפניית תקציבים שוטפים, ויוסיפו מאות אלפי יחידות דיור במחירים אטרקטיביים, עד לאכלוס של למעלה משני מיליון ישראלים", הוסיף.