זירת פגיעת הרקטה בגן משחקים בשדרות
זירת פגיעת הרקטה בגן משחקים בשדרותצילום: דוברות המשטרה

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), חבר הקבינט המדיני ביטחוני, התייחס הבוקר (שלישי) לירי הרקטות מרצועת עזה והבהיר כי ישראל לא תהסס לצאת למערכה רחבה למיגור הטרור.

בראיון לרשת כאן ב' אמר שטייניץ כי "עזה תמיד תהיה בעיה. כל שנות המדינה לא הצלחנו להפסיק את הטרור - היה יותר או פחות אבל תמיד היה. הפסקה מוחלטת של טרור לא הייתה ולא תהיה. ב-10 השנים של נתניהו היו הכי מעט פצועים והרוגים בכל שנות המדינה".

"הפתרון הזמני הוא ניסיון להגיע להסדרה, שהיא מבחינתנו שקט. לא כניסה למקלטים כל שבוע ומטען נגד חייל כל חודש. הסדרה מול עזה - משמעה אם יהיה שקט אנחנו ניתן לכם לנשום כלכלית"

השר שטייניץ הדגיש: "אם ימשיכו לירות לא תהיה הסדרה. אז לא תהיה ברירה והכנו תוכנית מקיפה וגדולה מאוד, חריפה מאוד ושונה מאוד מכל מה שהיה עד כה בעזה. אולי גם נגיע לשהייה של כמה שבועות בעזה ומיטוט שלטון חמאס".

במהלך הלילה האחרון נשמר השקט בדרום לאחר שדווח על הפסקת אש שנכנסה לתוקף. האזעקה האחרונה היתה מעט אחרי השעה 23:00 אמש.

למרות השקט, הוחלט שהלימודים בבתי הספר בשדרות ובמועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב לא יתקיימו גם היום. במועצה האזורית מרחבים הלימודים יתקיימו כסדרם.

בנוסף הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים. מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין.

עד אתמול בערב נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות, ש-90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף.