סלילת כביש עוקף חווארה
סלילת כביש עוקף חווארהצילום: מוא"ז שומרון

בהוראתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', החלו אתמול (ב') העבודות לסלילת כביש עוקף חווארה בשומרון.

הכביש יחבר בין צומת תפוח לצומת יצהר ויהווה עורק ראשי עבור תושבי האזור. הסלילה צפויה להסתיים ב-2023. עלות העבודות נאמדת בכ-260 מיליון ש''ח. אורך הכביש כ-7.3 קילומטרים.

''היסטוריה. חיכינו לכביש הזה. במקום בו יסללו כבישים לשם ההתיישבות תתרחב", אמר סמוטריץ'. ''אני שמח וגאה על חלקי בקידום הפרויקט החשוב הזה.

''הרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון כמו בנגב ובגליל הן חוד החנית של הציונות. בימי הקמת המדינה במקום בו עברה המחרשה שם נקבעו הגבולות, והיום במקום בו עובר הטרקטור לשם תתרחב ההתיישבות.

''בימים עמוסים של בחירות מרגיש זכות גדולה לראות בעיניים את פרי עמלנו ועוקף חווארה זה בהחלט פרי מתוק וראוי. עושים ציונות'', הוסיף סמוטריץ'.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהוביל את המאבק לסלילת הכבישים העוקפים ביו"ש ושבת רעב עם משפחות שכולות מול בית ראש הממשלה, בירך: "זהו רגע היסטורי. הכביש צפוי לשנות את פני ההתיישבות, הופך את יישובי גב ההר לנגישים ומרכזיים הרבה יותר.

''מאבק בן שנים הסתיים הבוקר, נמשיך לפעול לחיזוק והרחבת התשתיות בכל יו"ש ובוודאי בשומרון בדרך למיליון תושבים בשומרון. אני מצדיע למשפחות השכולות האמיצות הובילו את המאבק לפני שנתיים ביחד עם המנהיגים הגיבורים אבי נעים ומלאכי לוינגר", הוסיף דגן.

ראשי המועצות עם נציגי המשפחות השכולות
ראשי המועצות עם נציגי המשפחות השכולותצילום: מועצת שומרון

כאמור, סלילת הכביש יצאה לדרך שנתיים לאחר שביתת הרעב שאותה הוביל ראש מועצת שומרון יחד עם המשפחות השכולות וראשי המועצות קריית ארבע ובית אריה דאז – מלאכי לוינגר ואבי נעים.

כביש עוקף חווארה ישרת את יישובי גב ההר כמו יצהר, איתמר, הר ברכה ואלון מורה, וישפרו את הבטיחות הן עבור הנהגים הפלסטינים והן עבור הנהגים היהודים הנוסעים על הכביש.

בסיום מאהל המחאה ושביתת הרעב שנמשכו כ-3 שבועות מול בית ראש הממשלה, סוכם בין ראש הממשלה לשובתים על הקצאת 800 מיליון ש''ח לטובת הכבישים העוקפים ביו"ש ותאורה בכבישים קיימים. מאז פועלת המועצה האזורית שומרון על מנת להוציא לפועל את סלילת הכביש.