אלי מויאל ז"ל
אלי מויאל ז"לצילום: עיריית שדרות

עו"ד אלי מויאל, ראש עיריית שדרות בשנים 1998-2008, הלך הערב (שלישי) לעולמו והוא בן 67. מויאל יובא למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בשדרות.

שנותיו של מויאל בראשות העיר שדרות היו השנים בהן החל ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר העיר.

מויאל פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שלא חש בטוב. כשהגיע לבית החולים איבד את ההכרה ומאז אושפז. אתמול, לבקשת בני משפחתו, הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נדם הערב ליבו.

אלי מויאל הותיר אחריו בן אחד.

ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד למויאל הערב ואמר: "אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם".

"מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה", הוסיף דוידי.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ספד לאלי מויאל ז"ל, "אלי היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות. אני זוכר היטב, עוד בימיי כחבר כנסת, את דבקותו הבלתי מתפשרת של אלי במשימה, את העשייה היום-יומית למען תושבי הדרום ושדרות מתוך אהבת אמת".

"אלי בנה את שדרות כעיר ואם בישראל תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לבטחון התושבים כמו גם ליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה. גם בימים קשים וגם כאשר עזב את תפקידו נותר אלי תמיד מחויב לשליחותו. העם בישראל יזכור אותו כאחד מהמיוחדים שבבניו. יהי זכרו ברוך", הוסיף ריבלין.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מסר "‏הצטערתי לשמוע על פטירתו בטרם עת של אלי מויאל ראש עירית שדרות לשעבר. הכרתי את אלי באופן אישי. אדם מיוחד במינו, איש אמת, שנלחם כמו אריה למען שדרות, למען חברה צודקת ולמען כל עם ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחת מויאל ולכל תושבי שדרות בערב קשה זה".

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, ספד למויאל, "כואב מאד את לכתו של חברי אלי מויאל, האיש שעלה לארץ כילד לשדרות, וחזר אליה בבגרותו כשהעביר אליה את משרד עורכי הדין המצליח שהקים".

"אלי היה איש של אמירת האמת באופן גלוי ללא חשש, ועם הזמן הפך לאחד הדוברים הרהוטים בנושאים ביטחוניים וחברתיים. נכון, לא תמיד הסכמנו על הכל. אך ההערכה ההדדית ביננו גברה על כל מהמורה, ותמיד נתנו רוח גבית האחד לשני. יהי זכרו ברוך", הוסיף פרץ.

מימינה נמסר, "רשימת ימינה מביעה צער עמוק על פטירתו בטרם עת של אלי מויאל ז״ל ראש עירית שדרות לשעבר ושולחת תנחומים לבני המשפחה".

"מויאל ז״ל הוביל ופיתח את העיר שדרות בהצלחה רבה אל מול האתגרים הרבים עימם נדרשה להתמודד והיה אבן יסוד בספר הדברים של העשיה הציונית במדינת ישראל. תהא מנוחתו עדן", הוסיפו בימינה.