הענקת הפרס
הענקת הפרסצילום: האקדמי לב

פרס ירושלים הוענק למרכז האקדמי לב החוגג יובל להיווסדו, במסגרת כנס ירושלים של העיתון בשבע במלון קראון פלאזה בירושלים.

הפרס הוענק לנשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק וליו"ר הוועד המנהל אורי וירצבורגר על ידי שר החינוך רפי פרץ ומנהלי ''בשבע'' דודו סעדה ודודי פינקלר.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "במלאות יובל שנים של אקדמיה בשילוב תורה ומדע, מוענק הפרס על שהשכלתם לבנות בית לגידול תלמידי חכמים המשלבים ספרא וסייפא ומחברים בין קודש לחול. עם ישראל מתברך בבוגרי המרכז האקדמי לב בתרומתם בכל שדרות החברה הכלכלה והחברה, ובחיבור בין בית המדרש למסדרונות התעשייה".

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק אמר בהתרגשות כי "פרופ' זאב לב, חתן פרס ישראל לפיזיקה, הציב לנגד עיניו חזון של העמדת מדענים בני תורה. הוא לא ראה התנגשות בין התורה לבין המדע והאקדמיה, אלא השלמה. בהתאם, לפני 50 שנה בדיוק הקים פרופ' לב את המוסד הזה, המשלב בין לימודים אקדמאים ברמה גבוהה ללימודי קודש בבית המדרש.

״מאז ועד היום המרכז האקדמי לב העמיד עשרות אלפי בוגרים שתורמים למדינת ישראל בכלכלה, בהייטק, בבריאות ובמערכת הביטחון. אני מודה לדודו סעדה ולאנשי 'בשבע' על החלטתם להעניק לנו את פרס כתר היובל כאות הוקרה על תרומת המרכז האקדמי לב למדינת ישראל ולעיר ירושלים״, הוסיף סוקניק.

במהלך הענקת הפרס הוקרן סרטון מרגש על המוסד המפואר, שרבים מבוגריו זכו לאורך השנים בפרסים יוקרתיים ובראשם הפרס לביטחון ישראל, ושמאות מבוגריו מאיישים תפקידי מפתח ביחידות העילית הטכנולוגיות בצה"ל ובמשרד הביטחון, לצד תפקידי מפתח בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית.