מכון ההקרנות בזיו
מכון ההקרנות בזיוצילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

מכון ההקרנות (הרדיותרפיה) של המרכז הרפואי זיו ממשיך להתרחב ולצמוח. השבוע בישר שר הבריאות הרב יעקב ליצמן כי משרד הבריאות אישר מאיץ שני למכון ההקרנות בעל הטכנולוגיה החדישה ביותר בישראל, בניהולה של ד"ר יונינה טובה.

הכל החל ביוני 2017 אז נחנך מכון ההקרנות בזיו בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן. האחרון הבטיח באותו מעמד כי יעשה הכל על מנת לאשר ל"זיו" מאיץ נוסף שיסייע בהענקת הטיפולים לחולי הסרטן המטופלים במקום.

כמעט שלוש שנים לאחר מכן ולאחר עבודה מאומצת של מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא מול משרד הבריאות והשר הממונה - האישור למאיץ שני ניתן לפני מספר ימים.

לדברי מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא: "אישור משרד הבריאות למאיץ הנוסף עבור מכון ההקרנות בזיו הוא בשורה גדולה ומשמעותית.

״בפני מכון הרדיותרפיה של זיו עומדים אתגרים רבים ומגוונים. אני שמח על חוות הדעת המחמיאות של המטופלים הרבים שמפרגנים לצוות המקצועי של מכון הרדיותרפיה תחת ניהולה של ד"ר יונינה טובה ואנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי להמשיך ולהעניק למטופלים שלנו את השירות הטוב ביותר - הן רפואית והן בכל המעטפת שמסביב. אישור המאיץ השני למכון ההקרנות הוא צעד נוסף בהרחבת השירותים המצוינים במקום. בשם כל תושבי הצפון, אני מודה לשר יעקב ליצמן ולמשרד הבריאות על התמיכה הרבה", הוסיף מנהל המרכז הרפואי.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר השבוע: "הבטחתי וקיימתי. הבטחתי לפני כשלוש שנים שאביא למרכז הרפואי זיו מאיץ שני בעבור תושבי הצפון. ברוך ה' משרד הבריאות אישר את המאיץ הנוסף לזיו".

יצוין כי לצד מכון ה-MRI, מכון ה-Pet CT, מכשיר ה-CT המתקדם בעולם ומחלקות כירורגיות מצוינות עם טכנולוגיות חדישות שמעניקות שירות רפואי מתקדם, כל השירותים הללו גם יחד, נותנים מענה שלם לתושבי הצפון, קרוב לבית, אצלנו ב'זיו' - המרכז הצפוני ביותר לטיפול בחולי הסרטן.

מכון ההקרנות (הרדיותרפיה) במרכז הרפואי זיו נחשב למכון עם הציוד הטכנולוגי החדיש ביותר בישראל ואליו הצטרפו מאז פתיחתו אנשי צוות מנוסים מאוד שגויסו מבתי החולים: רמב"ם, איכילוב, תל השומר ובלינסון - אנשי מקצוע מצוינים עם עשרות שנות ניסיון בתחומם. הצוות בחר להיענות לאתגר החדש של פתיחת שירות מציל חיים בצפון ולעבור לזיו ממרכזים אלה.

המטופלים במכון ההקרנות של זיו זוכים בטיפולים מקצועיים, במענה אישי רחב שכולל בין היתר ובמידת הצורך: פסיכולוגית, עובדת סוציאלית ותזונאית. מדובר בחוויה מחבקת, אנושית ומקצועית.