הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןphoto by Noam Revkin Fenton/Flash 90

רבנים בכירים בציונות הדתית שיגרו מכתב תקיף ליו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שבו טענו כי השר דרעי מדיח מתפקידו את רבה של ירושלים הרב אריה שטרן.

המכתב נשלח בעקבות עיכוב החתימה על התקנות להארכת כהונת הרב שטרן. התקנות הנדרשות להארכה מונחות על שולחנו של השר לשירותי דת יצחק ועקנין מש"ס קרוב לחודשיים, אך ועקנין מסרב לחתום.

''הצטערנו מאוד לשמוע על כוונתך להביא להדחת רב מכהן ועוד מזקני תלמידי החכמים שבדור, רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן שליט"א", כתבו הרבנים.

''לאחר שהבנו שברצונכם לפעול כדי להאריך לרב אחר את הכהונה, שליחי הציבור התגייסו על מנת לפעול למען כבוד הרבנות וכבוד התורה ולמען אותו רב, לצערנו הניסיונות והמאמצים הרבים שנעשו לא צלחו עקב הגעתו של רב זה לגבורות, אך את כהונתו של מו"ר הגאון הרב שטרן אפשר להאריך בחתימה על תקנה שכבר מונחת על שולחן השר לשירותי דת יצחק ועקנין''.

הרבנים הוסיפו, ''אך מפלגת ש"ס בשלה, אם לא ינתן לרב השני (דבר שאינו בשליטתנו) אז גם לרב שטרן לא יהיה. לא זו הייתה דרכו של הראשון לציון הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל שדאגתו לכבודה של תורה ולכבודם של תלמידי חכמים''.

בסיום המכתב מבקשים הרבנים, ''אנו פונים אליך על מנת לרומם את כבוד התורה וכבוד הרבנות כבוד ירושלים וכבודו של הגאון הרב אריה שטרן שליט"א ומבקשים שתפעל על מנת שהתקנה תחתם ללא שום דיחוי".

על המכתב חתומים בין השאר הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב דוד סתיו והרב מרדכי שטרנברג.