נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: משה ביטון

בעוד חמישה ימים יפקדו אזרחי מדינת ישראל את הקלפיות ברחבי הארץ, וייאלצו בפעם השלישית, לנסות להצעיד את מדינת ישראל להרכבת הממשלה.

שר הביטחון ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט שוחח עם אילה חסון וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103fm והתייחס למדיניותו הצבאית החדשה ולבחירות הקרובות: "לא נכון שגנץ יהיה ראש ממשלה".

בפתח דבריו אמר שר הביטחון כי הוא "מאוד שמח שהגבנו לראשונה על ירי עלינו באמצעות חיסול מחבלים גם בדמשק, אלה ששולחים ולא רק השלוחים בעזה" אך ציין כי הוא "נגד הסבבים, אני לא חושב שזה מועיל לשום דבר, אני נגד היגררות". הפתרון לטעמו של השר בנט הוא מערכה שונה ומשמעותית שתצא לפועל להערכתו בקרוב, מטרת המערכה היא "להחזיר את השקט באמת" והדגיש כי "גם התקופה וגם דרך הפעולה אחרי המערכה יהיו שונות".

והוסיף: "לא תהיה מניעה. אותי לא מעניין זה שאנחנו הרגנו 8 מחבלים והם לא פצעו לנו אף אחד. זה חשוב מאוד וטוב מאוד, אבל כל צבע אדום הוא צבע אדום אחד יותר מידי. המצב בדרום הוא בלתי נסבל כבר 20 שנה ואנחנו רוצים לסדר את זה. זאת האחריות שלנו בתור ממשלה".

"את עמיר פרץ מינו בגלל כישוריו?"

ראש הממשלה נתניהו טען לא פעם שמינויו של בנט לשר הביטחון נועד בכדי למנוע את חבירתו לגנץ בסבב הבחירות הקודם, על כך הגיב: "הוא מינה אותי כי הוא ממש רצה אותי, הוא מעריך אותי והחליט שזה המינוי הנכון. אני לא מעלה על דעתי שיכולה להיות סיבה אחרת" והוסיף: "אנחנו בפוליטיקה נו באמת, זה מקצוע קשה, קשוח".

השר הדגיש: "אני מבדיל בין המינוי לתפקוד ,שאני נכנס כל בוקר לקריה אני נכנס בחרדת קודש כי אני יודע שאני שולח חיילים שעלולים לא לחזור, וכל אישור של מבצע וכל פעולה זה מבחינתי דבר קדוש. לגבי עצם המינוי, ברור, ככה זה פוליטיקה מה אתם רוצים? את עמיר פרץ מינו בגלל כישוריו?" וסיכם: "זה לא משנה איך אתה מתמנה, אלא מה אתה עושה ולמען מה אתה עושה. אני עובד מאוד קשה למען ביטחון ישראל". כל ההתקפות האלה בתוך המחנה לא עוזרות".

שר הביטחון טען שהגורם שהצית את הסבב האחרון הוא "שני מחבלי הג'יהאד האיסלמי שבאו להניח מטען שנועד לרצוח חיילי צה"ל" והבהיר כי: "אני נותן גיבוי מלא לאותו 'שופליסט' ולמפקד שלו. אני חד משמעית קבעתי את המדיניות שאנחנו צריכים לאסוף גופות מחבלים כקלפי מיקוח, על מנת לשחרר את הגופות של הדר גולדין ואורן שאול וגם את אברה מנגיסטו והישאם שהם בשבי".

והסביר מדוע קיבל את ההחלטה שלא להגיב בעוצמה בסבב הנוכחי: "אנחנו מחכים לרגע הנכון להפעיל את זה ביוזמה שלנו, בתזמון שלנו" אמר השר והשווה זאת ל"מארב בטן בלבנון, שאתה רואה את המחבל אלף מטר ממך, אתה לא יורה. גם 900-700 מטר ממך אתה לא יורה. אתה מחכה שיגיע 50 מטר בין הכוונת ואתה לוחץ על ההדק". והבטיח: "אנחנו נפעיל את זה ברגע הנכון, לא עוד המון זמן, עד אז אני רוצה להימנע ככל שאפשר מסבבים. זה פשוט לא מועיל לשום דבר".

"הם שמאל אני ימין"

בהמשך התייחס שר הביטחון גם לבחירות שעתידות להתקיים בפעם השלישית בעוד 5 ימים, "אני אומר בצורה חד משמעית, אנחנו נכנסים לממשלה רק בראשות נתניהו". "אני חושב שלא נכון שגנץ יהיה ראש ממשלה. אני חושב שנתניהו צריך להיות ראש ממשלה מבחינת הכישורים והעמדות".

והוסיף: "בני גנץ לא אדם רע, הוא נחמד. אבל בסוף תפיסות העומק של 'יש עתיד' שהן הליבה של כחול לבן הן תפיסות הפוכות לשלי ב-180 מעלות". גנץ הודיע כי המינוי שלו לשר הביטחון הוא גבי אשכנזי, בנט 'פירגן': "לך על זה, אני חושב שבכלל הוא צריך עכשיו לקבוע את כל הממשלה. אבי גבאי גם מינה שרים, זה סבבה, זה בסדר גמור. גם ניצן הורוביץ יכול למנות ממשלה עכשיו".

אילה חסון שאלה את השר האם יישב בממשלה בראשותו של בני גנץ, על כך השיב: "חד משמעית לא. התפיסות של 'יש עתיד', של עופר שלח, של יעל גרמן ולפיד שהם באמת ה-DNA של כחול לבן ועטופים בפסאדה של קשקושים. ניסו זה לא הצליח, הם שמאל אני ימין". עוד הוסיף השר להתייחס לרמיזה של איילת שקד לפיה הנדל והאוזר יערקו אליכם: "אין שום משא ומתן".

"קרה משהו ב-10 ימים האחרונים, כחול לבן בדעיכה ואפילו בהתמוטטות כזאת וגוש הימין מתקרב ל-61. צריך עוד 'פוש', שמלא אנשים יצביעו לימינה 'טב', מי שהוא ימין אידאולוגי חילוני או ציונות דתית, שנתניהו יעורר את מעוזי הליכוד ואנחנו יכולים לעבור את ה-61 מנדטים. צריך לצאת מה'ברוך', ונראה שכבר השמאל יעדיף לצאת מה'ברוך' ושנתניהו יהיה ראש הממשלה מאשר עוד סבב בחירות".

לפי תמונת הגושים כפי שעולה בסקרים האחרונים נדמה שהרכבת הממשלה היא דבר כמעט בלתי אפשרי, "נכון, זה מסובך אני מסכים, אבל דווקא אני מזהה סדקים בצד השני. אני חושב שבלית ברירה תהיה דרך לפרק משם חלקים, ימצאו נוסחה. פוליטיקה זה עולם מסובך ומבולגן אבל נראה לי שאיכשהו עם איזולירבנד נצליח להקים ממשלת ימין".

הצבעה לעוצמה יהודית -כמו לתת קול לאחמד טיבי

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר לפי הסקרים לא עובר את אחוז החסימה, יו"ר ימינה אמר: "אני יודע מה הבוחרים צריכים לעשות וזה לא לבזבז קולות". והפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת: "אני רואה איך בתקשורת מנפחים אותו, אותה תקשורת שמחרימה אותו 4 שנים. לפני הבחירות היא מרוממת אותו ואני שואל – מה קרה?" הוא טוען שהדבר נועד בכדי להזיק לימין משום שבן גביר "מלכודת דבש", במידה והתרחיש לפיו עוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה יתגשם משמעות הדבר היא עשרות אלפי קולות אבודים לגוש הימין.

הוא משוכנע שזו הסיבה לסיקור התקשורתי הרב: "זאת לא קונספירציה, פשוט מלא מהעורכים השמאלנים מתים להפיל את ביבי ועושים את זה. זה לא פרוטוקולים של זקני ציון, לא צריך להיות גאון גדול". וחושש: "יש פה ספקטרום של כל מיני דעות ועובדה, חלק נופלים בפח. זה פשוט לא יאמן זה כמו לתת קול לאחמד טיבי אני לא מבין את זה". ועל החלטתו שלא לצרף את בן גביר לימינה: "אני לא עוסק בהיסטוריה - אני עוסק בפוליטיקה ועוד 5 ימים בחירות ".

בהמשך דבריו התייחס לנושא 'החוק הצרפתי': "ביבי הוריד את זה מהפרק. בגדול אני מאוד בעד החוק הצרפתי בכלל, אלא אם מדובר ברצח או אונס. הכול יכול לחכות כמה שנים כדי שהמדינה הזאת תחזור לתפקד. אני נורא מאמין בזה, אני מאמין שזה צריך להיות מלווה בהגבלות קדנציה ואיזונים. תסתכלו על ה-20 שנים האחרונות, כל היום אנחנו מתעסקים עם ראשי ממשלה שנחקרים, אי אפשר ככה".

וסיכם: "אני לא אומר שזה בסדר לקחת שוחד, עם כל החומרה וזו חומרה עצומה, אבל מדינת ישראל תקועה כבר שנים. כל ראש ממשלה יש עליו חקירות, זה יכול לחכות עד סוף הקדנציה, עוצרים את הסטופר ואח"כ מעמידים לדין ואם יש הגבלות כהונה סבירות אז בסוף הבן אדם יעמוד לדין. מה קרה? אבל בינתיים אפשר לתפקד פה".