פרס ההתיישבות לאורית סטרוק
פרס ההתיישבות לאורית סטרוקצילום: דוברות

חרף המצב העגום בסקרים, כשהוא ניצב הרחק מתחת לאחוז החסימה, ממשיך איתמר בן גביר להתעקש ולרוץ עם עוצמה יהודית גם במערכת הבחירות הנוכחית.

העובדה כי רק לפני כמה חודשים לא הצליח לגייס מספיק קולות ולהיכנס לכנסת לא מונעת ממנו לטעון מעל לכל במה שדווקא הפעם הוא יצליח לעשות את מה שלא קרה מעולם.

"אני לא רוצה להגיד שום מילה רעה על איתמר בן גביר, כי אין לי מילים רעות להגיד עליו וגם לא על ברוך מרזל. אני לא רוצה לדבר בגנותם", אמרה אורית סטרוק בראיון לעולם קטן. מספר 10 ברשימת ימינה הבהירה כי המשך הריצה של עוצמה יהודית בבחירות הנוכחיות עלול להיות בכייה לדורות עבור גוש הימין ומדינת ישראל.

לדברי סטרוק, הידועה בפעילותה הרבה למען ההתיישבות, "מי שרוצה להצביע לעוצמה יהודית שישים את עצמו רגע בשנת 1992 וישאל את עצמו מה היה קורה אם היה מצביע לרב לוינגר, שבוודאי היה ענק שבענקים, ומקבל את אוסלו.

אין לי ספק שהרב לוינגר בעצמו, אם היה יודע שאוסלו בפתח, היה מסיר את מועמדותו. אבל מי יכול היה לדמיין אז את אוסלו? ועכשיו, אנחנו יודעים שתכנית טראמפ לפנינו, כולל מדינה פלסטינית, מסירת חבלי מולדת, מובלעות, והכל תלוי בשאלה מי ישב ליד ההגה. לא חוזרים על טעויות כאלה פעמיים".

"איך אומרים?" הוסיפה סטרוק, "רק טיפש לומד מהניסיון. חכם יכול ללמוד מניסיון של אחרים. אני יכולה להגיד על ההתעקשות שלהם לרוץ שהדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ושהם גורמים לנזק נוראי. יש דברים שפשוט לא עושים. אין לנו מצביעים למלחמות מיותרות".

חברת הכנסת לשעבר והמועמדת לעתיד, שזכתה השבוע בכנס בשבע בפרס ירושלים להתיישבות על פועלה לקידום הריבונות, המשילות והמשפט, הדגישה כי ההתיישבות היהודית ומדינת ישראל עומדות בפני ימים גורליים וכי אסור לאנשי הימין לבזבז עוד קולות על מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה ובכך עלולות להעלות את מתנגדי ההתיישבות לשלטון.

"אני בתור אימא שב"ה הקב"ה זיכה אותי ב-11 ילדים, אם אני הייתי רואה ילד מקשקש על קיר בסלון, סיכוי טוב שהייתי ניגשת אליו ומפסיקה אותו ונותנת לו מטלית לנקות אחריו, אבל אם באותו רגע ילד אחר עולה על החלון ועוד מעט נופל משם, ואני אטפל באותו זמן בילד שמקשקש על הקיר בסלון, אז אני אימא חסרת אחריות. אנחנו נמצאים במצב שבו ילד עומד לקפוץ מהחלון. חברים, שימו בצד את כל הקשקושים".