ריבלין ומוריסון
ריבלין ומוריסוןצילום: קובי גדעון. לע״מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר (רביעי, שעון ישראל) עם שר החוץ ישראל כץ ועם שר הבריאות יעקב ליצמן לאחר פגישתו עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון.

הנשיא העלה בפניהם את הדאגה שהביעו באוסטרליה מהאפשרות שמדינת ישראל, בניגוד ליתר מדינות העולם, תנחה את השבים מאוסטרליה להכנס לבידוד וכן את החשש כי אזרחי ישראל יוזהרו שלא להיכנס בשערי אוסטרליה.

בשיחותיו עם השרים העלה הנשיא את העובדות שהציג ראש ממשלת אוסטרליה בפניו בפגישתם, לפיהן אוסטרליה נוקטת באמצעי הגנה בגבולותיה עוד בטרם יצאו הנחיות ארגון הבריאות העולמי.

כמו כן, על פי הנתונים שהוצגו לנשיא, 15 מתוך המקרים שהתגלו באוסטרליה, מקורם בסין, בעיר וואהן וכל אותם מקרים הועברו לבידוד והבריאו לחלוטין. שמונה מקרים נוספים של חולים באוסטרליה הגיעו מהספינה שלחופי יפן וכל אלה הועברו לבידוד והחלמה בצפון אוסטרליה. עוד צוין בפני הנשיא כי לא התגלה אף מקרה של הדבקה בתוך אוסטרליה.

הנשיא העביר את מסריו של ראש הממשלה מוריסון אשר אמר שהוא בטוח שאף אדם שעוזב את אוסטרליה לא צריך לחשוש מהידבקות.

״אין ספק שמול עינינו צריכה להיות בריאות אזרחי ישראל אבל חשבתי שנכון שתכירו את הנתונים שהוצגו לי בטרם החלטה שכזו, על כל משמעויותיה, מתקבלת״, אמר הנשיא לשרים.

סגן השר ליצמן אמר לנשיא בשיחתם כי בנושא מתקיימת הערכת מצב יומיומית הנסמכת על מעקב ועידכון, וכי נכון לשעה זו אין כל הנחיה מיוחדת הנוגעת לשבים מאוסטרליה או ליוצאים אל אוסטרליה.

מחר בבוקר (שעון אוסטרליה) יעשה הנשיא את דרכו חזרה לישראל, והוא עתיד לנחות בארץ בבוקר יום שישיה-28 בפברואר.