יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: מרק ישראל סלם

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) השתתף בוועידת העסקים של מעריב, וניסה לשכנע את מצביעי השמאל לתמוך במפלגת כחול לבן על רקע היחלשותה בסקרי המנדטים האחרונים.

''הבחירות האלה הן בין העתיד לעבר", אמר לפיד. ''בין אלו שהשינוי הזה מעורר בהם חרדה לאלו שהשינוי מעורר בהם תקווה''.

לפיד סיפר על הקמת כחול לבן, ''לפני שנה אני וגנץ ישבנו בחצר בית של חבר שלי והקמנו מפלגה חדשה. החלטנו שהגיע הזמן לשבור את המבנה הישר של שמאל-ימין. יצרנו מפלגת מרכז פטריוטית שאומרת לאזרחי ישראל שהם לא צריכים לבחור בין מדינה יהודית לדמוקרטית ובין הערכים שלהם לניצחון בבחירות. אפשר לנצח בלי להמציא שקרים על היריבים שלך. את כל זה אנחנו מחזירים לשולחן הלאומי, זה מה שהפך אותנו למפלגה הגדולה בישראל.

"מהצד השני - נתניהו. 14 שנה בשלטון, ועכשיו קורה לו כל מה שקורה לכל שליט שיושב על הכסא יותר מדי זמן - השחתה מוחלטת".

לפיד טען כי נתניהו ייחקר על מה שכינה ''פרשת הצוללות והמניות''. לדבריו ''תוך כדי המשפט נתניהו ייחקר על זה שהוא קיבל מיליוני שקלים מחברה שקשורה ליצרני הצוללות והוא מבועת מזה ובצדק. אם הוא ינצח במנדט אחד הוא יטען שלא צריך משפט כי הציבור כבר זיכה אותו. הוא יעביר את כל החבילה - חוק צרפתי, חסינות, ישראל לא תהיה דמוקרטית. במדינות שבהן ראש הממשלה ומקורביו חסינות מחוק - הן לא דמוקרטיות''.

ח"כ לפיד ניסה להעביר מצביעים ממפלגת העבודה-מרצ לכחול לבן, ''כל מי שמצביע לעבודה צריך לקחת זאת בחשבון. אין דרך אחרת לראות את זה. זה יהיה המנדט שחסר לנו בשביל לנצח. השאלה היחידה היא מי תהיה המפלגה הגדולה. אין לכם שתי אלטרנטיבות, יש לכם רק אחת - כחול לבן".

"לפני הפוליטיקה, כשהייתי צריך לכתוב משהו, הייתי קם בבוקר ולא הייתי הולך ישירות למחשב. הייתי מתגלח, מתלבש, נועל נעלי עבודה ואז מתיישב לשולחן. לא הייתי לובש פיג'מה ומתיישב לכתוב. התחושה הזו חזרה אליי בחודשים האחרונים. בתוך הטירוף של 3 מערכות הבחירות זה מה שאנחנו עושים עכשיו - הולכים לעבוד".

בנוגע לתוכנית המאה אמר לפיד: "מה שאנחנו אומרים לפלסטינים זה שלומר תמיד לא זה לא מדיניות. אם במקום להגיב בנאומים מתלהמים הם יקראו את תכנית טראמפ לעומק - הם יראו שיש בה לא מעט הזדמנויות לאזרחים הפלסטינים. אנחנו רוצים להשתמש בתכנית טראמפ כדי לבנות עתיד טוב יותר לאזור ובאזור.

''החברה הישראלית רוצה יציבות, אבל רעבה לשינוי. זו הסתירה שגרמה לתיקו של אפריל וספטמבר. אני מאמין שזו הסתירה שתביא להכרעה הפעם. אזרחי ישראל מבינים ששינוי יביא יציבות ולא יערער את היציבות. הגיע הזמן לשינוי, אנחנו הולכים להביא אותו", סיכם ח"כ לפיד.