מאיה מורנו: מדינת ישראל הפנתה גב למי שנלחם בעבורה

מאיה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו הי"ד, נשאה דברים הערב (רביעי) בעצרת למען השבתם של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס בעזה.

"כשבחור או בחורה צעירים מתגייסים לצבא הם יוצאים מהפרטי והאישי שלהם והופכים להיות שליחים. שליחים של העם. אני קוראת לזה שליחי ציבור. מרגע דריכתכם בבקו״ם אתם שליחי ציבור למען הגנת העם והמולדת. אנחנו סומכים את ידינו עלכם כדי שתפעלו למעננו".

"כשתסתערו, לרוב לא תיקחו בחשבון את המחיר שזה עלול לגבות. מה שאתם כן צריכים לזכור תמיד זה שאנחנו מאחוריכם, אנחנו אתכם. היום אני עומדת מול המציאות הקשה הזו ושואלת את עצמי. זה באמת כך? האם כך אנחנו נוהגים מול שליחי הציבור ששלחנו לפנינו? ומה קורה כששליח ציבור נופל? האם אז אנחנו הופכים עולם כדי להביאו למנוחת עולם", הוסיפה.

״הרבה אנשים אומרים לי עזבי מאיה הם חללים. את באמת חושבת שצריך להקריב חיים של חיילים אחרים כדי להביא הביתה חללים. מה את רוצה להיכנס למלחמה? אני לא יכולה לשמוע את הטיעון הזה. הוא עקום. אנחנו במלחמה. אני חווה אותה על הבשר שלי כתושבת הדרום. אני לא רוצה להקריב חיים של אף אחד, אך זה מאבק על תודעה ציבורית. על ההבנה שיש ערכים שאם אנו מאבדים אותם אנו מאבדים את עצמנו".

"בחמש וחצי שנים האחרונות הולכת ומתבססת התחושה שאנחנו כמדינה לא יודעים לקחת אחריות על התפקיד שלנו. שמי שרץ קדימה בשבילנו, לטובתנו, היפננו לו גב וחזרנו אחורה מושפלים", דברי מורנו.

״ערבות הדדית היא ערך, החזרת כל חייל שלנו הביתה היא ערך מקודש. צריך לפעול בכל התחומים האפשריים ובכל הזירות כדי לשמור על הערך, על הרעות, על הסולידריות שלנו שנשחקה. זה הכוח שלנו. כוח הרעות. זה מה שמחבר את העם הזה, מחזיק אותנו ושומר אותנו כל כך הרבה שנים. את זה אסור לנו לאבד. אני לא יוצאת נגד אף אחד. אני יוצאת בעדנו, למעננו. כולנו צריכים לצעוק: השיבו את הבנים הביתה. את כולם", סיכמה מורנו.