בן אוליאל בבית המשפט
בן אוליאל בבית המשפטצילום: חוננו

שופט בימ"ש המחוזי מרכז עידו דורייאן גמליאל מחק באופן חריג ביותר עתירת אסיר אותה הגיש עמירם בן אוליאל הנאשם בתיק דומא כנגד כוונת שב"ס להעבירו לכלא בדרום הארץ.

השופט דורייאן-גמליאל מחק את העתירה לאחר שבן אוליאל התבקש להצהיר בפניו שהעתירה אמת. בן אוליאל נעמד והצהיר תוך שעיניו עצומות.

השופט לא תיעד בפרוטוקל כמתבקש את מהלך הדיון. אוריין אשתו של בן אוליאל תיארה את השיח בדיון "לבקשת השופט עמירם קם להצהיר, עמירם נעמד עם יד על העניים והצהיר, השופט ביקש להוריד את היד ולהסתכל עליו. עמירם הסביר לשופט שהוא לא יכול כי יש נשים באולם. השופט המשיך להתעקש אז עמירם הסיר את היד והצהיר בעיניים עצומות. השופט המשיך להתעקש ואמר לעמירם שהוא לא מכבד את בית המשפט." תיארה.

אוריין המשיכה וסיפרה, "עמירם הסביר לו שזו אמונתו, ושהוא לא צריך לראות את זה כמשהו לא מכבד. עמירם גם אמר לו שהוא זה שלא מכבד את הדת שלו ואת האמונה שלו שמחייבת אותו לשמור את העיניים. גם זה לא הספיק לשופט והוא המשיך להתעקש ונתן את ההחלטה".

"השופט לא דן בעתירה של בעלי שנוגעת לזכויות שלו, רק מסיבה אחת בגלל שבעלי שמר את אמונתו, השופט רמס את הזכויות שלו ואת האמונה שלו, פשוט בושה שזה קורה במדינת ישראל", תקפה הרעייה.

בן אוליאל בבית המשפטחוננו

עו"ד חי הבר אשר ייצג את בן אוליאל מטעם ארגון חוננו מסר, "למרות שאיני מסכים כלל, במישור המשפטי, עם החלטת כב׳ בית המשפט ולמרות שהצפייה כי יהיה נתק בין הסוגיה המשפטית להתנהגותו של אדם, אני יכול להבין ולכבד את רצונו של השופט להביע תרעומת על כל דבר שיכול להתפרש הדרת נשים ו/או כל אוכלוסיה אחרת".

לדבריו, "למרות זאת כל שביקש מרשי הוא לאפשר לו עצמו לקיים את תפיסתו הדתית והשקפותיו שלו. העותר לא ביקש כי נשים יצאו או לא יהיו נוכחות אלא ביקש לעצום את עיניו על מנת שלא יכשל הוא עצמו במה שאסור עליו, לפי תפיסת עולמו".

"מאחר ואוכלוסיית ישראל מגוונת ובינינו למשל ישנן גם נשים שמכסות את כל גופן פרט לעיניים, מדוע מעולם לא נתבקשו להראות את פרצופן בבית המשפט. לסיכום כל עוד מרשי לא ביקש דבר הנוגע לאחרים וכל עוד מדובר באמונה שלו צריך היה לכבדה, גם אם הדבר מעורר קושי מסוים", הוסיף.