לימודי עיצוב גרפי
לימודי עיצוב גרפיIStock

תקשורת חזותית, או בשמה המוכר יותר, עיצוב גרפי, היא שדה רחב של ידע וכישורים העוסקים באופן בו אנחנו מתקשרים רעיונות באמצעות דימויים ויזואליים.

מדובר בתחום שקיים עוד מהימים בהם ציירנו ציורים על קירות המערה על מנת לספר לחברנו אילו חיות צדנו ומאילו כדאי להיזהר. אך היום, בעידן הדיגיטלי, עיצוב גרפי נמצא בכל פינה - פרסומות, מותגים ולוגואים, אתרים, גופנים וממשקי המשתמש של האפליקציות שלנו.

מה לומדים בקורס עיצוב גרפי?

קורס עיצוב גרפי מלמד את כל קשת היכולות הנדרשות כדי לעצב מוצר מוגמר. משלב התכנון הראשוני, עבודה על סקיצות ובחירת טכניקה עד לשלב הגימור וההדפסה. ישנם קורסי עיצוב גרפי שונים אשר מתמקדים באחד האלמנטים כמו עיצוב ל-web (עיצוב אתרי אינטרנט) עיצוב UX/UI (עיצוב ממשקים לאפליקציות ותוכנות), עיצוב לדפוס וכן מיתוג ובניית שפה עיצובית.

כל ענף כזה הוא עולם ומלואו הכולל רבדים רבים אך בכולם נדרשות יכולות דומות - דימויים ברורים וחזקים שמפעילים את הצופה, שימוש נכון בצבע ובקומפוזיציה ועיצוב טיפוגרפי קריא וברור.

כמו כן, קורס עיצוב גרפי יעסוק גם בכלים הטכניים הנדרשים כדי להגיע לתוצאות טובות.

מרבית הקורסים ילמדו את התוכנות הבסיסיות והפופולריות של חברת אדובי כמו פוטושופ, אינדיזיין ואילוסטרייטור. קורסים המתמחים בנושא מסוים יכולים ללמד גם כלים טכניים נוספים כמו אפטר אפקטס (לאנימציות ואפקטים לווידאו), לייטרום (לעריכה מתקדמת של תמונות) וכן HTML ו-CSS לעיצוב אתרי אינטרנט.

בנוסף לנושאים התיאורטיים והטכניים, בנושא כמו עיצוב, קורס טוב חייב לכלול תרגילים ומשימות בית רבות וכן זמן מספיק לביקורת עבודות מעמיקה מהמרצים או התלמידים האחרים בקורס. כמו תחומים יצירתיים רבים אחרים, עיצוב גרפי נלמד רק דרך ניסיונות וכישלונות רבים ובלי הזמן המתאים ליצור כמות עבודות גדולה במהלך הקורס, יהיה קשה להגיע להישגים מרשימים.

למי קורס עיצוב גרפי מתאים?

קורס עיצוב גרפי מתאים לכל אדם אשר מתעניין ביצירה שהיא גם מקורית ומעניינת אבל גם נעשית עבור מטרה ונושאת מסר ברור. כלומר, לכל מי שאוהב אמנות ואסתטיקה אבל מחפש גם משהו פרקטי ביצירה שלו.

ברבים מהקורסים לא נדרש ידע מקדים או תיק עבודות רחב אלא בעיקר מוטיבציה גדולה ללמוד ולהשקיע וכן עין טובה לאסתטיקה ותשומת לב לפרטים קטנים. קורס עיצוב גרפי יכול להתאים לצעירים אשר מחפשים את הצעד הראשון שלהם בתעשייה אך גם למבוגרים שמעוניינים לעשות שינוי בחייהם ולהיפתח יותר לצד היצירתי שבהם.

מהן אפשרויות התעסוקה בסיום קורס עיצוב גרפי?

עיצוב גרפי הוא עולם רחב ועל כן גם אפשרויות התעסוקה הן רחבות ומגוונות. ישנם סטודיואים לעיצוב גרפי המתמקדים בנושאים מסוימים כמו מיתוג ופרסום, עיצוב טיפוגרפי או עיצוב אתרי אינטרנט ואפליקציות.

כמו כן, בחברות הייטק רבות ישנה מחלקת עיצוב אשר אחראית על תחומי העיצוב של המוצר - מעיצוב ממשק משתמש ועד למיתוג, פרסום ואנימציה. בנוסף, מעצבים גרפיים יכולים לעבוד בבתי דפוס, לשכות הוצאה לאור, מערכות עיתונות וטלוויזיה וכן כפרילנסרים המספקים שירותי עיצוב לפי בקשה.