יואב גלנט
יואב גלנטצילום: קובי ריכטר/TPS

שר הקליטה יואב גלנט ממשיך לתקוף את שר הביטחון נפתלי בנט בכלי התקשורת בשל החלטת ראש הממשלה שלא למנות אותו לתפקיד.

בראיון לאודי סגל בגלי צה"ל נשאל "מתסכל אותך? שבסוף מי שמקבל את ההחלטות בענייני עזה זה מישהו שהוא לא כמוך שגדל והיה סגן רמטכ"ל ואפילו רמטכ"ל לזמן קצר?" גלנט השיב "לא, בכלל לא מתסכל אותי".

"תראה, המחשבה של - שחקן בודד, לא משנה מי הוא, שעצם כניסתו לזירה משנה את הזירה שייכת לתקופת נפוליאון ויוליוס קיסר. מאז אנשים לא משנים בנוכחות. גם נשיא ארה"ב לא משנה בנוכחותו את הזירה. אז כל ההסתכלות היא הסתכלות שלא במקומה", הוסיף.

"זה מה שאתה אומר על בנט? לא הבנתי, אתה משווה אותו לנפוליאון?", שאל סגל את גלנט, "לא. אני בסך הכל אומר שכל אדם שמצהיר הצהרות ומסביר שהוא במדיניותו משנה את הדברים, בטח שבפרק זמן קצר, עושה שגיאה".

"תראה, בעניין עזה יש למעשה 2 אפשרויות: האפשרות האחת היא ניתוק והכרעה, צריך למצוא מי ייקח אחריות על עזה ואני מציע שזה לא יהיה אנחנו, ואני לא מכיר מתנדבים - ולכן האופציה הזאת לא על הפרק. מאחר והאופציה הזאת לא על הפרק יש רק חלופה אחת נוספת והיא למעשה הרתעה והחלשה של החמאס, למעשה כל מה שאנחנו עושים בשנים האחרונות, היא הוורסיה הזאת בניואנסים שונים. לכן זה תלוי במיומנות של מקבלי ההחלטות ובאופן שבו הם עובדים. בהקשר הזה אני מאוד סומך על הרמטכ"ל אביב כוכבי, אני חושב שהוא עושה את הדברים היטב ובשכל ישר".

"אתה בדבריך אומר שצריך להמשיך במדיניות הסבבים, צריך להשיג שקט במבצע הזה ששר הביטחון דיבר עליו שיגיע בזמן שיתאים לנו ופשוט לחכות לסבב הבא שאחריו?", נשאל שר הקליטה.

"מה שאני אומר זה שכל מי שמספר סיפורים, אני שמעתי גם את בנט מספר את זה בעבר בתוך הקבינט ובחוץ. גם ליברמן מספר ואומר: 'נכבוש את עזה תוך חודש', 'תוך 18 יום' 'תוך 21 יום' - שמעתי את כל הדיבורים האלו. זה אנשים שלא הבינו את המשמעות . אחרי שהם הבינו, כשהם התיישבו על הכיסא או אחרי כן אז הם הפסיקו לדבר ככה".

"אני מקווה מאוד שאנחנו נצליח לדחות מערכות בעזה, אין לנו אינטרס בעניין הזה. מדינת ישראל לא צריכה מלחמה בכלל ובטח שלא בעזה".

מפלגת ימינה מסרה בתגובה לראיון "גלנט מתוסכל ניצחי".