טוויטר
טוויטרצילום: ISTOCK

הרמב"ם היומי השיק חשבון טוויטר חדש המגיב לסערות ברשת, לחדשות ולפוליטיקה, זאת בנוסף ללימוד ספרי הרמב"ם המסורתי.

בתיאור החשבון נכתב "הרמב"ם המציא את המונח 'בקיצור' עוד לפני שטוויטר נולד.. תלמדו תורה ותתקדמו!".

ואכן, החשבון מקפיד לפתוח את ציוציו במילה 'בקיצור' ולאחריה לתמצת בקצרה הלכה הנוגעת לחיי היומיום. החשבון הצעיר כבר צייץ על התפוח שנזרק לעבר ראש הממשלה, אך הפעם מהצד של התפוח "שכחו לדבר על התפוח המסכן.. מי שמאבד מאכלות עובר בלא תשחית. רק אומר".

בנוסף התייחס 'הרמב"ם היומי' לתשלום משכורת ל'שולמנים' – שמסתבר שדינם כשכירים לכל דבר מבחינת הלנת שכר, לסערת דוכני התפילין – כולל התנצלות בפני 'התל אביבים' על מחסור בתפילין טבעוניות ועוד.

הרמב"ם היומי הציב לו למטרה להנגיש את ספרי הרמב"ם לכלל הציבור. החשיפה נעשית בין היתר דרך לימוד בקהילות, בבתי הספר של החמ"ד, בצבא, מגזין לנשים ועוד. כאמור, אך החודש הושק חשבון הטוויטר של הרמב"ם היומי, שיקרב את צייצני הרשת אל תורת הרמב"ם.

מנכ"ל הרמב"ם היומי, יגאל גולד, סיפר כי ההחלטה על הכניסה לעולם הדיגיטל בשנת העבודה תש"פ באה מתוך ההבנה שצריך להגיע לכל יהודי פוטנציאלי, בין אם הוא נמצא בבית המדרש ובין אם 'נמצא' בטלפון הנייד שלו.

"אנו נפגשים עם הלומדים בפייסבוק, באפליקציה המשודרגת וכעת גם בטוויטר. הציוצים של 'הרמב"ם היומי' מהווים מצד אחד שיתוף קליל של הנלמד, ומאידך מתייחסים לאקטואליה ממבט תורני מובהק. נמשיך לעבוד בכל הכח ובכל אמצעי על מנת לייצר תוכן איכותי, תורני ויצירתי בכדי להנגיש את לימוד הרמב"ם היומי לכלל הציבור", הוסיף.