"אף אחד לא ימנע מדינה פלשתינית חוץ מאיתנו". שר הביטחון נפתלי בנט
"אף אחד לא ימנע מדינה פלשתינית חוץ מאיתנו". שר הביטחון נפתלי בנטצילום: משה ביטון

ועדת המשנה להתיישבות של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) במנהל האזרחי ביהודה ושומרון התכנסה היום (חמישי) לדיון בשורה של תכניות בניה בהתיישבות.

על פי הצעתו של שר הביטחון נפתלי בנט, הוועדה אישרה למתן תוקף תוכניות לבניית 741 יחידות דיור. 1,036 יחידות דיור אושרו להפקדה..

בשבוע שעבר קבע השר בנט כינוס של המועצה להיום (ה'), 27 בפברואר 2020, ב' באדר תש"פ, על מנת לאשר את המהלך בהקדם.

התכניות שאושרו למתן תוקף הן בישובים עלי (620 יחידות דיור), הר ברכה (48 יחידות דיור) וגבעת זאב (73 יחידות דיור).

התכניות שאושרו להפקדה הן בישובים: שילה -שבות רחל (534 יחידות דיור), אלון שבות (110 יחידות דיור), מעלה שומרון (106 יחידות דיור), נוקדים (105 יחידות דיור), צופים (92 יחידות דיור), צופים (64 יחידות דיור) , קרני שומרון (24 יחידות דיור), שער השומרון (אזור תעשייה).

ביישוב עלי, בו אושרו 620 יחידות דיור, התאפשר המהלך לאחר שבשבוע שעבר ביטל בג"ץ את צו הביניים שעיכב את קידום התב״ע של היישוב.

לדברי שר הביטחון, נפתלי בנט: "אנחנו לא מחכים, אנחנו פועלים. אנחנו לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל לערבים, אבל בשביל זה צריך לבנות. אישרנו היום יחידות דיור רבות בהתיישבות, ונמשיך לפעול גם בהמשך. כך צריך לפעול גם בנושא הריבונות - במעשים בשטח. משך שנים הסבירו להתיישבות מדוע הכל מסובך והבירוקרטיות תקעו הכול, את הדבר הזה אנחנו מפסיקים. אנחנו כבר לא בשיח של פינוי והקפאה אלא בהתרחבות ובנייה. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא אחת מאבני הבניין של הציונות במדינת ישראל. היא גאוותנו, ובמקום לעצור אותה – נמשיך לקחת אותה קדימה".