נתן אשל
נתן אשלPhoto by Hadas Parush/Flash90

בחדשות 12 נחשפו הערב (חמישי) הקלטות יועצו הקרוב של ראש הממשלה, נתן אשל, שניסה לשכנע איתמר בן גביר להסיר את מועמדות מפלגת עוצמה יהודית לכנסת ה-23.

אשל סיפר לבן גביר "יש בן אדם שהיית בא אליו, נגיד סתם פייגלין, היית אומר לו 'מיליון דולר', אז הוא היה אומר, למפלגה, אז הוא היה אומר לך 'בסדר' (מסכים לפרוש)". בן גביר השיב לאשל: "בסדר, זה לא אני".

אשל הוסיף "אם הייתי בא ואומר לך שבבחירות הבאות אתה משוריין בליכוד עם המפלגה (עוצמה יהודית)". בן גביר הגיב: "לא, לא, עזוב נתן, אני לא משוריין בליכוד. זה לא טוב בליכוד. בוא, אתה יודע, אני אמיתי איתך. יכול להיות שהיית מדבר עם מישהו אחר, אז הוא היה אומר לך מה שטוב לו ולא טוב לליכוד. אני, לא טוב לי שאני אהיה משוריין בליכוד, ולא טוב לכם שאני משוריין בליכוד. אני לא אוסיף לליכוד כלום".

אשל הפציר בו "לא בטוח, אתה בבלוק טכני שפורש אחרי הבחירות", אך בן גביר לא מתרצה: "אני לא מוסיף לך כלום, זה לא טוב, אתה צריך לפנות למרכז". אשל: "אני יודע שזה לא טוב לי, זה הרע במיעוטו בשבילי".

בן גביר הציע "שהוא (נתניהו) יבוא ויגיד 'אני בסקרים שלי רואה שבן גביר עובר' ויפעל מאחורי הקלעים מול חב"ד ומול איזו חסידות. אתה (אשל) מקבל שני דברים - אתה מתקרב ל-61, ויותר מזה, אתה חוסם את בנט. יותר טוב לו שאני אהיה שם ושנפתלי יהיה יותר חלש ושנפתלי יאבד את האפשרות ללכת עם גנץ". אשל מסכים עם בן גביר: "איתמר, איתמר, הוא חושב את זה כמוך. כי ברור לו על מי הוא יכול לסמוך ועל מי לא".

אשל הגיב להצעה: "בוא נגיד שהוא (נתניהו) הולך על הכיוון שלך, והוא אומר 'להצביע לזה, להצביע זה, חייב שיעבור' - ולא עברת, האם אתה יכול אז להגיד לי אז 'אני לא עושה עוד ניסיון כזה לבד'?".

בן גביר ענה "לא יודע, אם הוא הופך את העולם בשבילי, לא בשבילי אגב, בשבילו, ועשה את זה - אני לא, התשובה שלי היא לא חד משמעית, לא יודע, צריך לחשוב על זה".

נתן אשל הסביר: "אני צריך לתת לו (לנתניהו) סוכרייה וגזר. ברור לי שכל אחד צריך לקיים את חלקו בעניין". בן גביר משיב הפעם באופן מעט יותר חיובי: "אני פתוח לשמוע על זה, ופתוח לדבר על זה, וזה לא בלתי אפשרי בעיניי".

מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום ההקלטה: "ההצעה המדוברת היא לא על דעתו של ראש הממשלה. בן גביר לא עובר את אחוז החסימה בוודאות. מי שמצביע לעוצמה יהודית נותן את קולו לממשלת שמאל של גנץ וטיבי".

נתן אשל מסר בתגובה: "מטרת השאלות הייתה להבין את גבולות הגזרה, וחד משמעית לא להציע הצעות שאינן בשם או ברשותו של אף אחד, ורק כדי להוכיח שאין סיכוי שבן גביר יוותר".