ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ביקר השבוע בפריז וניסה לרתום משפיעים וקובעי מדיניות לתמיכה בעמדת ישראל בכל הנוגע להתיישבות ביו"ש ולמלחמה ב-BDS.

"אני חייב לומר שהצימאון בצרפת לדעת מה קורה אצלנו הוא גדול. רוב האנשים לא יודעים מה קורה בשומרון. האנטישמים וארגונים מהשמאל הקיצוני הישראלי מנצלים את הבורות כדי להפיץ עלילות והשקרים ו'הרשימה השחורה' היא דוגמה טובה לכך", מסביר דגן לערוץ 7.

לדבריו, "כשאתה מגיע אליהם או מביא אותם אליך בשומרון ומציג בפניהם את המציאות האמיתית - אנשים מתחברים. אנחנו מייצרים כאן את ה'בצלם' של האיחוד האירופי. מה ש'בצלם' וארגוני השמאל הקיצוני עושים לצה"ל ולמדינת ישראל - לעשות לאיחוד האירופי.

''חלק כאן מבינים שלא מדובר בכיבוש כי ישראל היא הארץ שלנו, חלק זועמים על כך שכספי המסים שלהם הולכים לאוכלי חינם שמגבשים תוכניות שעלולות לסבך את המצב במזרח התיכון, חלק כועסים על המימון של מחבלים שיושבים בכלא הישראלי מהכסף הציבורי. אפשר לייצר כאן שינוי, ובשונה מארה"ב, כאן אנחנו מייצרים אופוזיציה נשכנית ולא קואליציה".

אחת המשימות המרכזיות של דגן היא מאבק ב'רשימה השחורה' שפורסמה על ידי מועצת האו"ם לזכויות אדם.

"אפשר לנצח את הרשימות השחורות ואת הארגון המתקרא 'המועצה לזכויות האדם של האו"ם' שהמדינות המובילות אותה לא בדיוק מצטיינות בזכויות אדם. בינתיים אנחנו מגמגמים, לא מחילים את הריבונות ומקפיאים ועוצרים בנייה וזה פוגע כי נראה שאנחנו לא בטוחים ממש שהארץ שלנו. צריך לייצר חיבורים, להבין מה מטריד את הציבור המקומי בנושא ולהתחבר לכך".

לשם כך דגן מגייס תמיכה בינלאומית. "כראש מועצת שומרון הבנתי שאי אפשר לשבת בטלוויזיה ולראות איך נלחמים בנו בבריסל ובוושינגטון אלא צריך לעשות את העבודה בשטח וזה מה שנותן את הכוח לבנות יותר, להביא יותר תקציבים ותרומות. לגיטימציה בין-לאומית והפחתת מפלס הלחץ על ממשלת ישראל ואפילו יצירת לחץ נגדי לטובת המדינה, זה מה שיכול להביא את השינוי".

ראש מועצת שומרון מאוכזב מהשיהוי בהחלת הריבונות ומזכיר שאין חובה בהמתנה לאמריקנים. "לצערי אין כרגע החלת ריבונות. צריך מצד אחד לשבח את נתניהו על כך שרתם את ארה"ב למהלך, אך עם זאת לזכור שמנחם בגין החיל ריבונות ברמת הגולן נגד עמדת ארה"ב והנשיא רייגן. לא חייבים את ההסכמה שלהם והרתימה והתמיכה האמריקנית לא יכולה להיות תנאי שימנע ריבונות. מיד אחרי הבחירות ניכנס לנושא בכל הכוח כדי לחזק את ראש הממשלה שיחיל ריבונות ביהודה ושומרון".

הוא לא מסתיר את החשש שלו משאננות בימין ביום הבחירות. "אני מודאג מאוד. למרות הביקורת שלי הממשלה היא ממשלת הימין ואנחנו רוצים בה. יש לה חסרונות, אבל הרבה יתרונות אל מול האלטרנטיבה מהשמאל. אנחנו מתכוונים גם להעלות את אחוזי ההצבעה בשומרון וגם להוציא מאות אנשים להתנדב בתוך הקו הירוק ולשכנע אנשים להצביע. עם כל הויכוחים שיש בתוכנו צריך להתגייס למען ניצחון הימין ומניעת ממשלת שמאל".