חוטובלי בצעדת הריבונות
חוטובלי בצעדת הריבונותצילום: דותן גואטה

"הליכוד יחיל ריבונות ולא ייתן יד לעולם להקמת מדינה פלשתינית", כך הכריזה שרת התפוצות, ציפי חוטובלי בעצרת הסיום של צעדת ריבונות בה השתתפה במצפה על שם ארי פולד הי"ד.

את הצעדה, שיצאה משמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון, הובילו לצד השרה חוטובלי גם ג׳ק קופפר, יו"ר עמותת israel is forever, יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר ואיתם כמאתיים עולים חדשים וותיקים מצרפת.

הצועדים עשו את הדרך בשירה כשהם נושאים דגלים ושלטים הקוראים להחלת ריבונות ישראל על ארץ ישראל כולה. בדברים שנשאה יהודית קצובר הדגישה את חשיבות הימים הללו, ימים שטרם בחירות גורליות לעתיד עם ישראל וארץ ישראל. "אנחנו אחראים לעשות ריבונות, לרשת את הארץ", הכריזה.

יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הזכיר בנאומו את הקשר החי והמיוחד בין עם ישראל ליהודה ושומרון. "כאן עברו אבותינו. אנחנו כאן, במדינה הזו, ולא באוגנדה כי הם הלכו כאן ולא באוגנדה".

עו"ד נילי נאורי-קופפר נשאה דברים והדגישה כי בזכות אותם שמסרו את הנפש למען ארץ ישראל ניתן היום לדבר בקול רם על ריבונות ישראלית על כל חלקי ארץ ישראל.

השרה חוטובלי בירכה את משתתפי הצעדה והכריזה כי מפלגתה, הליכוד, תחיל ריבונות ולעולם לא תיתן את ידה להקמת מדינה פלשתינית. "אנחנו לפני בחירות של הכרעה גורלית לעם היהודי", אמרה ולדבריה הצטרפה קצובר שקראה להתגייסות מלאה של מחנה הימין להצבעה למען הריבונות.

"הצועדים מבקשים להזכיר להנהגה בישראל ולציבור המצביעים את רצון העם בישראל להחלת ריבונות ישראל על הארץ כולה. את הרצון הזה יש להביא לידי ביטוי ברור בתוצאות הבחירות. ההיאחזות ביהודה ושומרון מבטאת הם את דרישת הריבונות והן את התביעה להתנגד מכל וכל לרעיון הקמת המדינה הפלשתינית, מדינת טרור בלב הארץ", דברי מארגני הצעדה.

הצועדים
הצועדיםצילום: דותן גואטה