יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: הלל מאיר/TPS

חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה, המשמש כיום כמגיש בכיר בתאגיד השידור הציבורי ''כאן'', הגיב לכינוי ''בהמה'' שהשמיע יועץ ראש הממשלה נתן אשל על שרת התרבות מירי רגב.

''אחי ואחיותי בני עדות המזרח! תתעוררו! יצא המרצע מן השק", כתב גואטה. ''כשיועצו ואיש סודו הקרוב ביותר של נתניהו אומר על השרה רגב: 'היא בהמה אבל עושה עבודה מצוינת', הוא מתכוון לכל הציבור הלא אשכנזי, (המזרחי), שמה שמחמם ומטריף אותו זו השנאה! זו רוח המפקד".

''התשובה שלנו: נתניהו! סיימנו לעבוד אצלך!'', הוסיף גואטה בחשבון הטוויטר שלו.

בעקבות הציוץ נמסר לערוץ 7 מהתאגיד ''כאן'' כי הנושא יועבר לבחינת ועדת האתיקה של התאגיד.

כאמור, בהקלטה שפורסמה אמש בחדשות 12 נשמע נתן אשל, יועצו של נתניהו, מתבטא נגד הציבור המזרחי ונגד מירי רגב.

"מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי (מנדלבליט) יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא (נתניהו) עלה ב-20 אחוז. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט.

"אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת?... לתדהמתי. בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר... עכשיו, בציבור הזה - אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן – מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכל. הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד... את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו".

אשל הוסיף ואמר בשיחה: "ומירי רגב עושה עבודה מצוינת. זאת אומרת זה שהיא בהמה בכלל, עזוב את... אה, אבל היא עושה עבודה מצוינת. כי היא מלהיבה את... כמו ההוא בכדורגל שעומד ועושה לקהל ככה עם הידיים. זה מה שהיא עושה. וזה מצליח. זה מצליח. היינו עשרים וכמה אבל היינו שלושים, היינו שלושים עלינו לשלושים ושש. ואתה שואל אותי, נעלה גם הלאה אם ירצה השם. אז זה מה שקורה כרגע. והעם לגמרי מתנתק מהדברים האחרים. להיפך. עוד מרוויחים אותו יותר ויותר. לכן אין לנו ברירה. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח... הזה...".

בעקבות פרסום ההקלטה בחדשות 12 שוחח ראש הממשלה עם אשל, וזה האחרון התנצל על דבריו. "‏התקשרתי והבהרתי לנתן אשל שדבריו אינם ראויים ואינם מקובלים עליי. הוא התנצל על דבריו מייד. הליכוד הוא הבית של כל חלקי החברה הישראלית וכזה יישאר תמיד", אמר נתניהו.

"אני מעריך מאוד את השרה מירי רגב שעושה עבודה מצויינת למען העם והמדינה ומביאה הרבה כבוד לליכוד. מה שאמר עליה נתן אשל - מביש ולא ראוי. לא אקבל זאת", הוסיף.