ועוד רגע נוחת גם הפטיש מלמעלה
ועוד רגע נוחת גם הפטיש מלמעלהצילום: iStock

בעוד אצלנו עסוקים בעיקר בבחירות, יש מקומות שמספיקים לעשות קצת כיף. פסטיבל הפטיש המתפוצץ המסורתי נחגג השבוע במקסיקו וגם אחרי מאות שנים עדיין לא ברור מי חשב על הרעיון ההזוי הזה.

כבר למעלה מ300 שנה שתושבי העיירה "סאן חואניטו" שבמקסיקו מפוצצים פטישים בפסטיבל השנתי של האזור. חוקי הפסטיבל פשוטים למדי- כל משתתף מכין פצצה ביתית ומשתמש בפטיש גדול בשביל לפוצץ אותה.

לפי האגדה, לפני הפסטיבל התגורר באזור מי שכונה "רובין הוד המקסיקני" שנהג לגנוב מהעשירים ולתת לעניים. ההתכתשות הקבועה שלו מול המשטרה הפכה עם השנים למסורת ארוכת שנים של פיצוץ פטישים שמושכת מבקרים מכל רחבי המדינה.

מדי שנה מגיעים לפסטיבל אלפי אנשים, כאשר כל אחד מהמשתתפים מביא פטיש ופצצה ביתית דמוית מוקש. כל משתתף מתקרב בזהירות לפצצה ומפוצץ אותה באמצעות פטיש גדול שלרוב מעיף גם את האדם עצמו, שצריך גם לברוח מהפטיש שעומד ליפול עליו.

במקור, המנהג היה לפוצץ את הפטישים במרכז הכפר, אבל מסיבות ברורות העניין הועבר לשדות פתוחים מסביב. הפסטיבל עצמו הפך לאחד המסוכנים בעולם כאשר בכל שנה נפצעים עשרות משתתפים מהפיצוצים הרבים, אבל מסתבר שזה לא ממש מרתיע, ואולי אף תורם, לפופולאריות של הפסטיבל.

אז בפעם הבאה שמציעים לכם לפוצץ משהו, אולי כדאי לחשוב על זה פעמיים. גם אם נחמד לראות פיצוצים דרך המסך, כנראה שעדיין לא כדאי לנסות את זה בבית.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!