נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע כי מפלגת ימינה תילחם ביוזמת כחול לבן והרשימה המשותפת לקדם חוק שימנע מנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מי שנאשם בפלילים.

''היוזמה של אחמד טיבי ועפר שלח לחקיקת 'חוק פסילת נתניהו' היא מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה", אמר בנט.

''לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. ימינה תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה ותילחם בכך בכל כוחנו", הבהיר שר הביטחון.

מוקדם יותר הודיע חבר הכנסת אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, כי יתמוך בחוק שימנע הטלת הרכבת ממשלה על מועמד לראשות הממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום.

"אנחנו חושבים שראש ממשלה עם כתב אישום חמור של שוחד צריך להתפטר", אמר טיבי לרדיו 103FM. ''זה שבנימין נתניהו ממשיך להיאחז בכיסא אחרי כתב אישום חמור זה דבר ביזארי. יכולים להיעזר בהצבעה בכנסת, זה חוק, זה לא ממשלה, לא קואליציה. אני מעריך שזה יהיה הכיוון שלנו".

לדבריו, "אף אחד לא הציג בפנינו את החוק, בשלב זה אני שומע על זה בפומבי ולא ישירות מאנשים שחושבים להציג את החוק. אם יציגו לנו, נלמד בהחלט בצוות שלנו ברשימה המשותפת. אבל, אנחנו בעד שראש ממשלה שמואשם בשוחד יסיים את תפקידו כראש ממשלה או בהתפטרות או בחוק".