אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (רביעי) שש שנות מאסר על מיכאל צפרוב בגין שתי עבירות של גניבה בידי מורשה, הוצאת שיק ללא כיסוי ושיבוש מהלכי משפט.

צפרוב בן ה-66 הורשע בשנת 2004 בעבירות שבוצעו במהלך השנים 1997-1999. הדיון נדחה לטיעון לעונש אך הנאשם הפסיק להתייצב לדיונים, ההליך הותלה והוצא נגדו צו מעצר.

שנים רבות לא אותר הנאשם וכעבור 15 שנים ובעקבות פעילות ייעודית של המשטרה אותר הנאשם, נעצר וההליך חודש. בגין אי התייצבותו לדיונים הורשע הנאשם בנוסף בשיבוש מהלכי משפט.

על פי גזר הדין, הנאשם שימש כעו"ד וניהל משרד ברחוב רוטשילד בתל אביב. במסגרת תפקידו כעו"ד מונה כמנהל עזבון על פי החלטת בית משפט להחזיק בנאמנות כספי ביטוח חיים עבור שני קטינים שאביהם נרצח ואשר היוו את כל כספם של היתומים.

הנאשם גנב את כספי ביטוח החיים שלהם בסכום של כ-1.2 מליון ₪ וכן את כספי התמורה בעבור דירתו של המנוח בסך 90,000 דולר.

בנוסף, גנב כספים מקשישה, ילידת 1910 אותה ייצג בעסקה למכירת זכויות שכירות מוגנת והשתמש בהם לצרכיו האישים וזאת בניגוד להסכמתה. הכסף לא הושב למתלוננים.

בית המשפט קבע: "פגיעה בשני ילדים שזה עתה התייתמו מאביהם בנסיבות שקשה להעלות על הדעת טרגיות מהן, היא ניצול חסר רחמים של האמון שניתן הנאשם. לא מדובר באמון חסר בסיס אלא באמון שניתן על שום מקצועו ועל שום הענקת הסמכות על ידי בית המשפט. במקום לנהוג בכסף שהופקד בידיו בחרדת קודש על מנת להבטיח את עתידם של הילדים ואת הטיפול הנפשי שלו נזקקו, לקח אותו הנאשם למטרותיו".

עוד נקבע: "נסיבות ביצוע עבירת השיבוש חמורות אף הן ונמצאות במקום גבוה ובסולם החומרה של עבירה זו. התחמקות מן הדין במשך שנים כה רבות, תוך שהנאשם חי את חייו ביודעו היטב שההליך המשפטי לא הסתיים בדרך הטבע אף היא מעשה מתוכנן ומחושב. השנים הרבות מלמדות על כך שהנאשם לא התעשת, לא נמלך בדעתו וקבלת האחריות הגיעה באיחור רב לאחר שנתפס והובא לדין על ידי רשויות החוק".

כאמור, בית המשפט הטיל על הנאשם שש שנות מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננים וקנס.